Handbook of Watch and Clock Repairs

Graag wil ik de (beginnende) 'amateurhorlogemakers het ‘Handbook of Watch and Clock Repairs’ van harte aanbevelen! Geschreven door H.G. Harris in 1961; ik heb de druk uit 1972.

Ik kreeg het (de kopie dan) van een bevriende Engelse horloge- en klokkenmaker en ik ben er erg enthousiast over. Het boek is zeer duidelijk en brengt je de beginselen van horlogemaken bij op een heldere en eenvoudige manier, voorzien van duidelijke tekeningen ook.

Ook fijn is dat er zeer goed wordt uitgelegd welke tools je nodig hebt om een goed begin te kunnen maken met deze hobby. Met niet teveel goede gereedschappen kan je al veel doen.

Ik heb even gegoogled en je kunt het boek ook gewoon op Ebay kopen. Er is ook een herdruk verschenen; verkrijgbaar via Bol.com

Dat wilde ik even met jullie delen; onderstaand wat foto’s uit het boek:

Veel plezier en fijn weekend! :+1: :relaxed:

8 likes

Google is your friend and mine :wink:

I’m the book hunter :slight_smile:

4 likes

Top, even opgeslagen. :thumbsup:

1 like

Helemaal goed en opgeslagen. Nu nog een testhorloge uitzoeken om de praktijk te oefenen :grin:

2 likes

Woaw : 22 dload en 3 likes !

Zo gaan die dingen nou eenmaal. Ik dacht met het topic een leuke tip te geven en krijg ook maar 6 likes op ruim 140 keer bekeken. Als je post om de likes moet je hier niet zijn…hahahaha ! :smile:

1 like