Handel via internet

Hallo allemaal,
ik ben nieuw op dit forum en nog niet zo’n expert op horlogebied, dus misschien stel ik een domme vraag.
Anyway,

ik ben van plan een nieuw horloge te kopen (denk aan Ulysse Nardin) en ik vroeg me af of het verstandig is zo’n horloge in het buitenland te kopen. Weet iemand of prijzen in niet euro landen als bijv. Zwitserland, UK of VS lager zijn (ik bedoel bij officiele verkooppunten).

Verder zijn er op internet een aantal serieus uitziende paginas waar ze nieuwe horloges met kortingen van wel 30 % verkopen. En dat scheelt dan al gauw 1000 euro. Hoe kunnen dit soort “bedrijfjes” deze horloges zo goedkoop aanbieden? Ik begrijp dat een nieuwe rolex voor 100 euro een nepperd is, maar een 30 % korting…dan wil je wel heel zeker zijn dat ie echt is. Er wordt gezegd dat alle papieren etc. worden bijgeleverd.
Heeft iemand hier ervaring met dit soort verkooppunten?
alvast bedankt.

Hi Eppie,

Moeilijk om hier nou een pasklaar antwoord op te geven, ligt aan de degene die zo’n horloge te koop aanbied.
als je wat gevonden hebt, zou ik de link naar die aanbieder hier even plaatsen,
30% is heel goed mogelijk, een internetwinkel heeft nou eenmaal veel minder kosten als een juwelier met een gewone winkel,

groet, André