Handelaren in vintage horloges

Beste allemaal,

Mogelijk is dit onderwerp al eens behandeld maar ik kan het niet vinden.

Na een langere periode van ‘rust’ ben ik door mijn laatste aanwinst weer veel meer op het internet aan het speuren naar handelaren in vintage horloges. Ik heb het idee dat het er véél minder zijn geworden of dat ik gewoon moeite heb om ze te vinden.

Zouden jullie internet sites van handelaren in vintage horloges hier willen posten? Zodat ik kan kijken welke handelaren ik niet ken.

Er zijn opvallend veel handelaren in nieuwe Roles, AP etc. bijgekomen, ook erg mooi maar allemaal erg blinkend :wink:
Het gaat mij vooral om de Nederlandse handelaren in vintage horloges.

8 likes

Hallo Ruud,

Het gaat mij eigenlijk om de goed bekend staande handelaren in vintage horloges. De merken die ze verkopen zijn (wat mij betreft) van minder belang). Mijn interesse is erg breed en gaat van (vintage) Rolex, Breitling, Carter, Seiko, Timor, Universal Geneve etc.

Gewoon mensen met veel passie en weinig praatjes.

Er zijn zoveel horloge verkopers die bijna alleen nieuwe of bijna nieuwe horloges van de bekende merken verkopen die allemaal dezelfde verhalen hebben.

Ik zoek de kleinere winkeltjes met verstand van techniek waar ze goede horloges verkopen en niet alleen mooi gepolijste.

Waar vindt je tegenwoordig een Omega Speedmaster 125 of een goede Rolex Datejust van voor 1980 of een Heuer Carera etc. etc.

Hoi Jos!

Handelaars, met alleen maar vintage zijn best zeldzaam geworden inderdaad. Veel handelaren bieden zowel nieuw als vintage aan. Uit (koop)ervaring kan ik je deze volgende Nederlandse handelaren aanbevelen die (nieuwe, maar ook veel) vintage horloges aanbieden:

Naar mijn mening zijn dit de beste handelaren in NL, andere handelaren bieden veel horloges aan die vaak niet kloppen, denk aan vervangen banden, bezels, wijzers, etc.

Als ik naar jouw eisen en wensen luister, dan zou ik je vooral Bulang&Sons aanraden. Erg mooi en uniek bedrijf met veel kennis en de sfeer is lekker normaal Precies wat jij en ook ik zoekt :wink:

Heb je zelf nog meer (betrouwbare) websites van handelaren in vintage horloges? Zet ze ook even op deze pagina a.u.b. wellicht handig voor anderen mensen op het forum. Dan hebben we een mooie verzameling van alles :slight_smile:

10 likes
3 likes

Mooi overzicht hoor. Toevallig ga ik dit weekend richting Limburg. :ok_hand:

Hoi Chlorophyl,

Zou je dan een dagje Maastricht aanraden, daar krijg je de hele dag wel gevuld met horloges kijken van nieuw tot vintage. Veel plezier alvast en fijn weekend!

2 likes

Scorpione.nl

6 likes

https://www.spiegelgrachtjuweliers.nl/

Leuk om al die sites lekker af te struinen, valt wel op dat er maar 1 in Zuid Holland zit :wink:

Een echte aanrader :+1::+1:

Het klinkt misschien een beetje overdreven maar “WAT EEN FEEST!”.

Toch al verschillende handelaren voorbij gekomen die ik niet kende en waarvan ik zeker weten de site in de gaten zal gaan houden.
Erg fijn ook dat er voornamelijk handelaren oorbij komen waar iemand goede ervaringen mee heeft, geeft toch beetje meer vertrouwen.

1 like

Ja, als je naar Maastricht komt zijn Scorpione en Brocantique de zaken met de oudere horloges!!!

Hoi Jos! Goed om te horen. Hopelijk komen er wat meer sites bij, dan zal ik even een groot overzicht maken met alle handelaars per provincie. Dan heb je een snel en goed overzicht van betrouwbare en goede handelaars.

1 like

www.balancedwatches.nl

2 likes

Hi

Kijk hier eens ben er wel eens geweest dit is alleen vintage met passie

Ik heb goeie ervaringen met shuck the oyster als je wil uitwijken naar Duitsland

Als ik me niet verteld heb dan hebben we hier 19 handelatren in vintage horloges verzameld waarvan ik er verschillende niet kende!!
Ik ben er blij mee, ik heb weer meer mogelijkheden gekregen om al die horloges te vinden die ik nog ooit hoop te bezitten :wink:

1 like

:+1: :+1:

Voor vintage horloges kijk ik altijd eerst op de site van @Lieuwedv

www.balancedwatches.nl

Meerdere aankopen bij Lieuwe gedaan en altijd op en top tevreden. Fijne communicatie, nette horloges en eerlijke beschrijving van de horloges.

Prijzen zijn afgestemd op Chrono24 maar bij een rechtstreekse koop kan hij vaak een betere deal geven.

Zag dat het hierboven al eens vermeld was, daar sluit ik me dus helemaal bij aan :+1:t2:

1 like

Iemand nog tips voor Luxemburg? Ik ben er eerdaags en wil eens kijken of er leuke vintage handelaren zijn. Heb alleen geen idee waar te zoeken. Alvast bedankt voor reactie.
Peter