Handen te groot

hoe bedoelt u?

1 like

Wat voor sluiting/horloge is het onderste plaatje?

Om mijn hand door het horloge en zo’n band te krijgen, moet ik vaak behoorlijk wringen. Terwijl als ik de band groter maak, hij te los draagt… Dit gebeurd me alleen bij stalen banden tot nu (nog geen vlindersluiting gehad op leer)…

1 like

Volgens mij phoibos horloge met snelverstelband

1 like

Hier lukt het meestal ook maar net met 19,3 pols.
Misschien wat meer eten, en hopen dat alleen de polsen wat dikker worden.

Hahahahaha, mijn vriendin zou juist het tegenovergestelde zeggen. Eet maar wat minder :stuck_out_tongue_winking_eye:

Liever dát, dan dat ze iets anders te groot zou vinden :yum:

Een Longines hydroconquest is denk ik wel geschikt. Ik heb nog 17,5 pols, en de hc heeft ook nog niet 2 cm extensie

Mmmmm ik zag ergens laatste langere sluitingen, met een groter vouwmechanisme… ik kan even niet bedenken waar ik die gezien heb. Maar ze bestaan en het zou voor jou een uitkomst zijn denk ik! Ik heb er minimaal last van, maar ik stoor mij er niet aan. Zolang er geen groene zeep aan te pas hoeft te komen, vind ik het wel oké.

De SKX op jubilee was voor mij 3 schakels eraf.
Per kant.

Die van een Seiko Marine Master

2 likes

Das wel gaaf, even verdiepen of deze nog te monteren valt op andere bandjes.

Maakt het we wat dikkig onder op de pols… dat is de keerzijde! Clasp is inderdaad makkelijk te bevestigen op andere banden, maar helaas is het niet de goedkoopste clasp die er is :wink:.
Er is wel een ander model van Seiko wat dezelfde clasp gebruikt, maar dan onder een andere typenaam en dus goedkoper!
Dat is de sluiting van een SNDA59 trouwens

2 likes

:hushed: :thinking:

Je moet de solid ratchet sluiting van monsterwatches eens bekijken… die is nog een stuk mooier vind ik!

2 likes

Ik heb maar 17 cm polsen en met sommige banden idd wat “moeite” met om krijgen. Maar zal de tip van @svmnb1 ter harte nemen en ondersteboven omdoen.
Zo simpel en toch eenvoudig :wink:

Simpel: neem een clasp met duik extensie, die kun je 2 x openen. Duik extensie deel laat je open staan als je je horloge over je wet/dry suite draagt.

Yep, oa 007 en monster.

En past op menig ander merk, zonder dat Seiko er op.

De Italianen hebben daar iets op verzonnen:

3 likes