Handen te groot

Beste allemaal.

Ik heb bij veelal van mijn horloges originele bandjes met een mooie clasp sluiting erbij.
Prachtig mooi allemaal en nog belangrijker het draagt enorm fijn en dus gebruik ik ze ook geregeld…

Ik heb geen kleine polsen, 19,5 tot 20cm omtrek dat ga ik halen.
Maar nu, ook mijn handen zijn zekers niet klein. Die zijn flink en al helemaal super breed.

Dit breng horloge omdoen problemen met zich mee.
Bandjes met een mooie clasp moet ik echt serieus om mijn handen heen wurmen om ze om de pols te krijgen. Stalen banden is al helemaal een gevecht om die bij de pols te krijgen.

Is dit een puntje wat aan mijn omvang qua hand ligt of is dit redelijk gemiddeld?
Ik vraag mij dit serieus af.

Gelukkig zijn er ook veel mooie originele doornstuitingen dus ik vermaak me verder prima.

1 like

Moet je het antwoord schuldig blijven. Heb er geen studie naar gedaan. Kan alleen zeggen dat ik er ook wel eens last van heb. Heb sinds kort een seamaster pro chronograaf en zoals je weet heeft de band daarvan geen fijn verstelling maar gelukkig zit hij perfect, tenminste als ik hem op de pols heb gekregen na het nodige wringen. Heb dus mazzel gehad denk ik.

Probeer het eens met het horloge naar beneden gericht.

4 likes

Dit ja.

Of gewoon je handen thuis houden.:wink:

Maar inderdaad wat @svmnb1 zegt. Ik heb ook behoorlijk grote handen, maar met het uurwerk naar beneden (handpalm) op de pols schuiven levert zomaar een paar centimeter ruimte op.

1 like

Haha heel herkenbaar, heb polsen van 22 cm omtrek en best wel grote kolenschoppen… Deze band op volledige lengte gaat nog maar net om de palm van m’n hand heen :laughing::rofl::sunglasses:

1 like

Ik heb babypolsen (17cm) maar wel relatief brede handen. Een stalen band is bij mij dan ook bijna onmogelijk.

Eigenlijk nooit ergens last van.
Wellicht grote polsen én handen.
Dit is lastiger natuurlijk:
image

2 likes

Ik heb er gelukkig geen last van, maar de clasp van mijn Sinn heeft nog een extra vouw optie om hem breder te maken bij het omdoen. Zie rechts…

1 like

Weet je wat ze zeggen van mannen met grote handen?

Die hebben grote handschoenen…

15 likes

Met mijn 17 cm (als het mee zit) pols vraag ik me vaak af waarom er horloges van 45mm(+) bestaan. ‘Dat past toch niemand’ denk ik dan. Na dit topic begrijp ik het een stuk beter.

2 likes

Probleem herken ik !
Geen last van bij Tudor , wel bij Sinn , omega , nomos .
Kast naar beneden en sluiting over de rug van je hand helpt zeker !

1 like

@Hennie kom er maar in.

1 like

Lieve moeder Maria, wat een knuisten😲

Die Oris lijkt wel een midsize diver😂

Eerder een damesmaatje :stuck_out_tongue: toch echt 43mm hoor :scream:
Deze is pas midsize haha

2 likes

bij een lange band is de vouwsluiting natuurlijk naar verhouding het kortst .
Mensen die drie schakels van hun nieuwe band kunnen halen hebben nergens last van .

Nou kan je verzekeren, drie schakels ertussen uit en hij past precies om mijn duim :joy:

3 likes

ik ben soms ook verbaasd dat mensen van een nieuwe band zomaar 4 of meer schakels af moeten halen voordat hij past .
Ik ben al blij wanneer er geen extra schakel bijbesteld hoeft te worden , zoals bij Rolex bijvoorbeeld .

2 likes

Nergens last van :stuck_out_tongue_closed_eyes:

2 likes

Ik heb een 19cm pols, maar heb vooral met stalen banden dat ik ook moet wringen om ze aan te krijgen…