Via diverse Facebook-groepen al een paar maanden de prachtige straps van de Vietnamese Nguyễn Thị Thuỷ bewonderd, en vandaag maar eens contact opgenomen voor informatie over een struisvogellederen horlogeband.
Ik werd via Messenger keurig geïnformeerd over de diverse mogelijkheden en prijzen.
Alles is handgemaakt, en duurt 5-7 dagen voor het gereed is voor verzending. Dit duurt 10-30 dagen maar kan tegen een meerprijs sneller.
Prijzen zijn zéér netjes!
Neem eens een kijkje:
Oh, en dit wordt ongeveer de mijne, maar dan wordt hij dikker bij de kast (7mm) en loopt hij terug naar 3mm bij de sluiting. En ik koos voor wit stiksel omdat dat bij mijn witte wijzerplaat (Seamaster Great White) past. Hoop ik dan…
Ik heb al eerder gezuurpruimd omtrent deze fabrikant, maar ik twijfel sterk aan de oorsprong van zijn (exotische) leersoorten en ik geloof niet dat dit leer met een keurmerk is. De voordeligheid moet ergens vandaan komen. De vraag is of we dit willen stimuleren met z’n allen. Dergelijke producten van buiten de EU importeren blijft tricky.
p.s.
Ik heb een bericht gestuurd via Messenger. Ben benieuwd.
Wat ik trouwens wel merkwaardig vond is dat leersoorten als krokodil of slang zo’n 40% duurder waren, terwijl ik -in tegenstelling tot die diersoorten- in Vietnam nog nooit een struisvogel heb zien rondwandelen.
Onderstaand antwoord wil natuurlijk niet zeggen dat er per definitie iets heel erg mis mee is, en het goudeerlijke antwoord is bemoedigend. De keurmerken bestaan echter wel met een reden. Deze materialen krijg je de EU niet in omdat de herkomst niet kan worden gewaarborgd. Ik wil allerminst de aankoopvreugde van @echotango bezoedelen, begrijp me niet verkeerd! Misschien is iemand er in de toekomst bij gebaat in zijn afweging en dan ben ik allang blij.
Post uit ‘Nam!
Voldoet aan mijn verwachtingen en draagt heerlijk comfortabel. Dat laatste vooral omdat de binnenzijde van rundleer is.
Meegeleverde pushpins zijn een tikje ielig, heb voor de zekerheid mijn originele maar gebruikt.