Handig zo'n locale horlogemaker

Mijn Sjoo Sandstrom chronolink UTC, waar ik erg blij mee ben, heeft een nogal ingewikkelde scharnierconstructie. Na een paar maanden dragen merkte ik dat de sluiting niet meer goed dicht klikte.

Navraag in Zweden leverde op dat dit natuurlijk gerepareerd moet worden en omdat het uurwerk wat achter loopt was het ook handig om het dan maar gelijk te servicen.

Nog los van de kosten vind ik dat op en neer sturen naar de fabriek wel een dingetje. Dus heb ik eerst maar eens mijn lokale horlogemaker geprobeerd. Weet even niet wat het beleid is op het forum, maar als iemand de naam wil weten moet je even een berichtje sturen. In eerste instantie dacht hij dat hij het gevonden had. Maar na een paar keer sluiten ging het toch weer mis.

Ik was inmiddels al even in gesprek met Sjoo Sandstrom of ze eventueel onderdelen wilden leveren voor die sluiting. En net op die dag kreeg ik een berichtje van mijn horlogemaker dat hij het had gefixed. Gewoon door goed te kijken hoe de sluiting in elkaar zit, schoon te maken en van wat olie te voorzien.

Ik ben erg blij met het resultaat en voor de service van het uurwerk ga ik ook bij hem aankloppen.

27 likes