Handige app; Watch Tuner Lite

In zo’n geisoleerde travel case valt dat best mee.

He Sander, ik zit daar ook, denk er om!!!

2 likes

Met al die necrofiele strips van jou de laatste tijd weet ik het anders zo net nog niet :laughing:.

Ja dat kan ik begrijpen.
Dat haal ik uit de stripalbums van Dupuis.
Dit is uit de serie G. RAF ZERK, een ongelooflijk leuke strip met zeer aparte humor.
Naast horloges verzamel ik ook dus ook stripboeken.

2 likes

Ik heb die 4,50 Euro ook maar geïnvesteerd en het is best leuk speelgoed. Beetje klooien met gevoeligheid en zo.

Nu heb ik 2 horloges getest: een TAG Heuer Aquaracer Calibre 5, die net terug is van officiële service en juist werd nagekeken omdat de gangreserve en amplitude te wensen overlieten. Deze heeft volgens de app 28.800 BPM en dat klopt natuurlijk. De afwijking in secondes is volgens de app echter ca. 25/30 per dag (plus). Dat klopt ook :open_mouth: THE HORROR. Ik heb hem 2 dagen geleden met de atoomklok gesynchroniseerd, omdat mijn betere helft dat verrekt. De afwijking klopt, dus hij zal een tik hebben gehad of gemagnetiseerd zijn. Toch eerst maar even demagnetiseren binnenkort en zien wat er gebeurt.

Dan het andere horloge, mijn SKX007K2. Die is zo stil dat de app hem niet “hoort”. Ik krijg allemaal BPM’s van 14.400, 5.600 en weet ik wat meer. Zelfs in een hele stille kamer. De gevoeligheid helemaal openzetten resulteert in verkeerde metingen (too much noise). Toch de tips maar eens ter harte nemen (dicht geïsoleerd zakje, microfoon van headset gebruiken).

To be continued. Wel leuk om mee te hannessen zo’n app.

Oh ja: en ik koop een timegrapher binnenkort.

2 likes

Over timegraphers als vergelijkingsmateriaal gesproken… Iemand ervaring met de timepgraher 1000 ?

Vrij veel mensen hier, en de algemene mening is volgens mij dat het een prima apparaat is, dat zelfs door de nodige professionals gebruikt wordt.
Ik heb zelf een paar tientjes extra geïnvesteerd en de timegrapher 1900 genomen. Voordeel is dat die een kleurenscherm heeft waardoor je de richting van je beat error kunt zien. Resolutie van het scherm is ook iets hoger.
Ik gebruik hem hobbymatig, en ik ben er heel tevreden mee.

Zou hem overigens niet in de VS halen, je betaalt je scheel aan verzendkosten en invoerrechten. Beter in de UK halen of als je geen haast hebt China.

Bij mij komt snel een 1900 uit de Brexit binnen om dezelfde redenen. Lekker hobbyen!

1 like

Inderdaad, nu het nog kan. :grin:

1 like

Thanks!

Ja, beetje laat met mijn antwoord, maar inderdaad leuke strips.
Ik verzamel al heel erg lang diverse strips.
De Graf Zerk strip is een van de betere zwarte humor, net zoals de witte vrouwen.

1 like