Ik schaam me ergens voor deze vraag hahahahah.
Heb horloges al een poos als hobby en heb al van alles gedaan en gewisseld.
Heb ook de nodige Bergeon spring bar tools etc…
Maar er is 1 ding waar ik nog enorm veel moeite mee heb…
Het terug plaatsen van een stalen band op een duiker.
Aangezien de band aanzet erg nauw aansluit op de lugs, en ik ook nog een springbar in beide gaten moet zien te krijgen zorgt dit voor veel frustratie.
Of de springbar springt weg (its in the name!)
Of de band schiet er tussenuit.
Wie oh wie heeft voor deze Lampenkap de ultieme tip!?
Omdat ik weet dat ik dit erg lastig vind merk ik dat ik al minder banden wissel dan ik zou willen.
Een filmpje over hoe zo een “tweezer” te gebruiken helpt misschien. Je kunt ze ook goedkoper krijgen dan Bergeon , Horotec of Becotechnic bijvoorbeeld, maar die van Ali voor € 10,- zijn heel zwak en breken snel dus laat die liggen.
Ben ik het niet mee eens, ik heb een soort gelijke daar van gehad. En ik vond het een vreselijk ding, lugs helemaal gekrast. Omdat het vorkje 10 keer van de springbar af schoof. In mijn optiek is de manier waar op een 7825 beweegt vele malen beter. Prijzig Jah, maar als je veel banden wisselt en veel geld uit geeft aan horloges is het maar een kleine uitgave. Dat ding gaat een flinke tijd mee
Als je de bandpen ietsje bol buigt, valt hij er veel makkelijker in. Hoeft echt maar een mini fractie te zijn.
Werkt ook bij rubberen banden die superstrak tegen de kast zitten.
Ja. Absoluut. Ik heb dit niet van horen zeggen. Overigens heb ik een skere Chinese kopie van die Bergeon. Ooit nog eens een echte kopen, maar ik wilde om het te proberen geen 200 piek stuk slaan.
Als ik de Bergeon bestel zal het het pincet worden.