Handige manier om stalen bracelet terug te plaatsen?

#durf te vragen.

Ik schaam me ergens voor deze vraag hahahahah.
Heb horloges al een poos als hobby en heb al van alles gedaan en gewisseld.

Heb ook de nodige Bergeon spring bar tools etc…
Maar er is 1 ding waar ik nog enorm veel moeite mee heb…

Het terug plaatsen van een stalen band op een duiker.

Aangezien de band aanzet erg nauw aansluit op de lugs, en ik ook nog een springbar in beide gaten moet zien te krijgen zorgt dit voor veel frustratie.

Of de springbar springt weg (its in the name!)
Of de band schiet er tussenuit.

Wie oh wie heeft voor deze Lampenkap de ultieme tip!?
Omdat ik weet dat ik dit erg lastig vind merk ik dat ik al minder banden wissel dan ik zou willen.

:expressionless::sweat_smile::rofl:

2 likes

Bergeon 6825

1 like

Dank voor de tip.
Zoiets heb ik nog niet geprobeerd.

Vraag me wel af of dit ook makkelijker werkt met het terug plaatsen van de bracelet?

Misschien wil iemand van HF in je buurt wel helpen?
Regio Brussel ben je altijd welkom :+1:

Een filmpje over hoe zo een “tweezer” te gebruiken helpt misschien. Je kunt ze ook goedkoper krijgen dan Bergeon , Horotec of Becotechnic bijvoorbeeld, maar die van Ali voor € 10,- zijn heel zwak en breken snel dus laat die liggen.

6825 & 7825 (Spring bar tweezers) (youtube.com)

Bergeon 6825 vs Horotec MSA 10.009 spring bar tool (youtube.com)

1 like

Wat een hel inderdaad, met veel zweten en vloeken om daarna te besluiten het noooooit weer te doen.

met als gevolg dit…

2 likes

Uiteindelijk lukt het wel hoor.
Duurt alleen veel langer dan ik wil.

Had je graag geholpen :+1:

Waardeer ik Pandemo. Dank je.

7825 bedoel je denk ik?

Zonder twijfel de beste tool voor stalen banden

Nee.

1729273502264379818833774304664

Maar werking is ± hetzelfde

Ben ik het niet mee eens, ik heb een soort gelijke daar van gehad. En ik vond het een vreselijk ding, lugs helemaal gekrast. Omdat het vorkje 10 keer van de springbar af schoof. In mijn optiek is de manier waar op een 7825 beweegt vele malen beter. Prijzig Jah, maar als je veel banden wisselt en veel geld uit geeft aan horloges is het maar een kleine uitgave. Dat ding gaat een flinke tijd mee

2 likes

Maar was dat bergeon?

Je hebt imho meer controle met een 6825.

De 6825 is net zo duur als de 7825. Dus dat de 7825 duurder en beter zou zijn gaat niet op.

Bergeon, nee, identiek ontwerp Jah

Echt? Dacht dat een 6825 stuk goedkoper zou zijn. Naja dan komt het neer op voorkeur.

Bedoelde dat die prijzig is trouwens meer in het algemeen ten opzichte van Ali aankopen. Want dat is waar mensen vaak over klagen :wink:

Als je de bandpen ietsje bol buigt, valt hij er veel makkelijker in. Hoeft echt maar een mini fractie te zijn.
Werkt ook bij rubberen banden die superstrak tegen de kast zitten.

Ja. Absoluut. Ik heb dit niet van horen zeggen. :wink: Overigens heb ik een skere Chinese kopie van die Bergeon. Ooit nog eens een echte kopen, maar ik wilde om het te proberen geen 200 piek stuk slaan.

Als ik de Bergeon bestel zal het het pincet worden.

1 like

Stukje plakband op de lugs helpt tegen bandenwisselkrassen als je lang moet pielen.

2 likes