Joh… wat moet je met die ouwe dingen
Mooie klokken (tu)
Heeft die middelste een Lemania 1341?
Toch leuk, die tweedehands klokjes
Maar echt, weer héél mooi, ik ben helemaal anders tegen Breitling aan gaan kijken sinds jij je aanwinsten laat zien
Rene, zou je misschien nog eens jouw twee 24 uurs Breitlings samen op de foto willen zetten?
ticothijs82 Schreef:
Mooie klokken (tu)
Heeft die middelste een Lemania 1341?
Gemodificeerde venus 178
Zit een minuten teller maar ziet er uit als datum venster
Ik zal morgen een betere foto plaatsen
gschoots Schreef:
Rene, zou je misschien nog eens jouw twee 24 uurs
Breitlings samen op de foto willen zetten?
Ga ik zat of zon even doen
Deze zijn vandaag binnengekomen en moet de andere 24hr ophalen , en zal dan wat foto’s maken
Cool!
MartijnV Schreef:
Toch leuk, die tweedehands klokjes
Maar echt, weer héél mooi, ik ben helemaal anders
tegen Breitling aan gaan kijken sinds jij je
aanwinsten laat zien
En daar doe ik het voor , horloge liefhebbers laten zien dat het 'makelaars merk ’ toch heel mooi is
Geen enorme Breitling liefhebber maar deze zijn wel erg mooi!!
Middelste ben ik niet kapot van maar links en rechts vind ik prachtig , vooral die linkse met de mooie lichte 3 registers , gave oude zooi Rene !
Gave klokken, René, daar gaat hier weer een virus van komen zo (tu)
Die mogen er zijn, mooie klokken !!!
Mag ik weer een paar mooie Casebacks maken?.. ahh toe?..
die oude breitlings vind ik toch een stuk mooier dan de huidige modellen… zo’n navitimer ziet er gewoon heel functioneel uit, met die rekenschijf op de bezel…
Grappig eigenlijk , de meeste mensen vinden de linker (geheel zwarte 806 navitimer) of de rechter (1765 unitime, plm 800 stuks van gemaakt) het mooist
Het zijn ook mooie horloges en vrij zeldzaam en behoorlijk aan de prijs
Echter de middelste is de absoluut zeldzaamste vd 3 , alleen gemaakt in 1953 , paar maanden , met een ‘datum venster’ als chrono minuten teller , ik weet 4 amdere van dit type wereldwijd bij verschillende verzamelaars ik prijs me gelukkig dat ik er 1 in mijn bezit heb
Zeldzaam maakt iets natuurlijk nog niet mooi.
Maar in dit geval vind ik de middelste een echte topper!
Ja, zo zie je maar. Ik vind de meest rechter het mooist.
Dat is bij deze niet het geval, maar wat je vaak ziet is dat dingen die speciaal gemaakt worden om te verzamelen (limited edition, special edition enz.) niet zo gewild zijn of niet zoveel waard zijn.
Volgens mij zijn deze niet gemaakt ‘om te verzamelen’ of als ‘limited’ edition
er was gewoon geen vraag naar en het waren geen populaire modellen of ‘top sellers’ dus toen er geen meer werden verkocht , of te weinig werden verkocht om kosten dekkend te zijn, zijn ze gestopt met produceren
Is dan toch meteen het antwoord op de vraag waarom niemand de middelste mooi vindt?
Persoonlijk vindt ik de wijzerplaat niet mooi in balans / symetrisch. Maar daarom zal het dan wel een collectors item zijn geworden.
Maar zeer zeker weer drie mooie toevoegingen aan je toch al indruk wekkende collectie!
jazzbassman Schreef:
Is dan toch meteen het antwoord op de vraag waarom
niemand de middelste mooi vindt?Persoonlijk vindt ik de wijzerplaat niet mooi in
balans / symetrisch. Maar daarom zal het dan wel
een collectors item zijn geworden.
Mee eens , net als bij die nieuwe modellen van Oris vind ik het asymmetrische van de plaat niet zo mooi , de rechtse is dan wel weer perfect in balans voor mijn gevoel.