Zomaar wat olie geven waar nodig geeft nooit
zekerheid.
Volledige demontage is nodig en zeker de smering
van de veer kontroleren.
Als ze toch is gedemonteerd moet zo ie zo het
uurwerk gereinigt worden.
Een proper uurwerk zonder te reinigen zo terug
monteren geeft achteraf problemen, asjes zijn uit
de lagers geweest en die olie loopt achteraf zo
weg en komt op plaatsen waar ze niet moet zijn.
Wat waren de regelresultaten en amplitude van het
regelorgaan op kontroletoestel ?
Daaruit kan men veel afleiden.
Zeker teruggaan.
Hoi Freddy, het gaat hier om een splinternieuw model uit de fabriek, zou deze ook helemaal gereiningd moeten worden in dit geval?
Wat de resultaten en aplitude zijn weet ik niet, heb hier eerlijk gezegd niet om gevraagd toen ik het horloge ophaalde.
Ik neem aan dat er gewoon garantie op zit(?)
Teruggaan naar de juwelier, zeggen dat je 'm nog 1
kans geeft om een te fixen en als het weer niet
lukt: centjes terug!
En dat laat je 'm ook meteen weten, vriendelijk
doch doordringend zodra je binnenkomt.
Ja, hij is helemaal nieuw en is nu net een maandje oud. Maar zou ik zomaar geld terug kunnen eisen/vragen? Hoe zou ik dit het beste aan kunnen pakken dan? Sta ik sterk in mijn rechten als consument?
Deze situatie heb ik namelijk nog niet eerder meegemaakt, niet met vintage, nieuw of 2ehands. Dus alle adviezen zijn welkom.
Je hebt volgens de garantie iig recht op een goed werkend horloge dus MS moet of zorgen dat ze je huidige horloge weer aan de praat krijgen of ze moeten je van een nieuw horloge voorzien. Heb verder nog van weinig problemen met MS gehoord dus zou niet te overhaast besluiten geld terug te vragen, waarvan ik me ook afvraag of dat je gaat lukken. Wat me verbaasd is dat de juwelier voorgaande keer het horloge zelf heeft geopend ipv. deze terug te sturen. Kan me niet voorstellen dat dit de normale gang van zaken is tenzij hij door MS getraind reparateur is. Vraag me ook af hoe MS met de garantie omgaat als de kast geopend blijkt te zijn. Eerst maar weer eens terug naar de juwelier, Succes!
Er kan altijd een klein vuiltje ingekomen zijn bij de montage of het uurwerk is al een tijdje in stock en olie opgedroogd ???
Dat hij olie heeft moeten bijgeven aan een nieuw horloge is ook niet normaal.
Als het een echte horloger is zal hij een volledige demontage en onderhoud moeten doen of het terugzenden naar de invoerder.
Het is wel raar dat het 3 à 4 dagen goed loopt en plots stopt.
Je hebt volgens de garantie iig recht op een goed
werkend horloge dus MS moet of zorgen dat ze je
huidige horloge weer aan de praat krijgen of ze
moeten je van een nieuw horloge voorzien. Heb
verder nog van weinig problemen met MS gehoord dus
zou niet te overhaast besluiten geld terug te
vragen, waarvan ik me ook afvraag of dat je gaat
lukken. Wat me verbaasd is dat de juwelier
voorgaande keer het horloge zelf heeft geopend
ipv. deze terug te sturen. Kan me niet voorstellen
dat dit de normale gang van zaken is tenzij hij
door MS getraind reparateur is. Vraag me ook af
hoe MS met de garantie omgaat als de kast geopend
blijkt te zijn. Eerst maar weer eens terug naar de
juwelier, Succes!
Hoi Leeuwentemmer,
dit vond ik ook vreemd, vooral omdat hij bij verkoop vertelde dat hij tijdens de garantieperiode de horloge’s terugstuurt naar de fabriek. Toen hij zei dat hij hem zelf open heeft gehad en er aan heeft gewerkt ben ik er eigenlijk niet verder op in gegaan, ik hoopte alleen maar dat de MS weer zou werken.
Een ander model zou misschien ook nog een optie zijn inderdaad, maar na deze ervaring ben ik daar toch wat huiverig voor.
Er kan altijd een klein vuiltje ingekomen zijn bij
de montage of het uurwerk is al een tijdje in
stock en olie opgedroogd ???
Dat hij olie heeft moeten bijgeven aan een nieuw
horloge is ook niet normaal.
Als het een echte horloger is zal hij een
volledige demontage en onderhoud moeten doen of
het terugzenden naar de invoerder.
Het is wel raar dat het 3 à 4 dagen goed loopt en
plots stopt.
Hoi Freddy,
ik zal de volgende keer vragen naar de testresultaten en amplitude en ook of het horloge toe was aan nieuwe olie en of hij het uurwerk volledig heeft ge-demonteerd.
Het is inderdaad raar dat hij zo ineens stopt, iedere dag heb ik geluisterd en hij klonk toch heel helder. Het vervelende is ook dat het de vorige keer net zo ging, eerst houd 'ie het 4 dagen vol, daarna nog maar 3, 2 en op het laatst nog geen 12 uur per dag meer.
Komt jou dit bekend voor Freddy uit je eigen praktijk, of heb ik gewoon een “doodloper” en moet ik een nieuwe vragen?
Ben heel benieuwd hoet afloopt, maar kan alleen maar een goede afloop zijn. Garantie is garantie, dus repareren in fabriek of bij nog niet werken, nog een keer terug naar fabriek en dan een nieuwe. Heel simpel.Anders zou mijn vertrouwen in ook mijn nieuwe meistersinger snel gedaald zijn.
juridisch sta je natuurlijk heel sterk. je hebt een koopovereenkomst gesloten met de juwelier. Hij is ten alle tijden verantwoordelijk voor een fatsoenlijke afwikkeling binnen en ook buiten de zogenaamde garantietermijn. Ook al is de garantie verlopen, zelfs dan nog.Ik ga er vanzelfsprekend vanuit, dat hij dit perfect oplost. Een horloge in die prijsklasse behoort het langer vol te houden dan bijvoorbeeld de 2 jaar garantie die erop zit.:)-D, laat staan binnen een maand.(tu)
Er kan altijd een klein vuiltje ingekomen zijn
bij
de montage of het uurwerk is al een tijdje in
stock en olie opgedroogd ???
Dat hij olie heeft moeten bijgeven aan een
nieuw
horloge is ook niet normaal.
Als het een echte horloger is zal hij een
volledige demontage en onderhoud moeten doen of
het terugzenden naar de invoerder.
Het is wel raar dat het 3 à 4 dagen goed loopt
en
plots stopt.
Hoi Freddy,
ik zal de volgende keer vragen naar de
testresultaten en amplitude en ook of het horloge
toe was aan nieuwe olie en of hij het uurwerk
volledig heeft ge-demonteerd.
Het is inderdaad raar dat hij zo ineens stopt,
iedere dag heb ik geluisterd en hij klonk toch
heel helder. Het vervelende is ook dat het de
vorige keer net zo ging, eerst houd 'ie het 4
dagen vol, daarna nog maar 3, 2 en op het laatst
nog geen 12 uur per dag meer.
Komt jou dit bekend voor Freddy uit je eigen
praktijk, of heb ik gewoon een “doodloper” en moet
ik een nieuwe vragen?
Dit zijn van die probleempjes waar ik zonder het uurwerk te zien, direct geen antwoord op heb.
Er zijn zoveel onderdeeltjes waar iets fout mee kan zijn.
Je moet gewoon de man de kans geven het probleem op te lossen.
Ik vind het wel verkeerd als hij zegt horloger te zijn en dat hij er niets van kent. Komt men regelmatig tegen. Ze hebben een kastopener en hopla… en in werkelijkheid zijn ze goudsmid:D
Bedankt Brabuspower en Seamaster voor de sterkte wensen.
Helaas moet ik mededelen dat hij nu vanmorgen alweer stil stond. Ik had verwacht (en gehoopt) dat hij het tot minstens het weekend het weer zou doen, maar nu heeft 'ie het dus van gistermorgen 08.00 tot vanmorgen 04.30 volgehouden.
In nog geen 24 uur loopt 'ie helemaal leeg. Nu heb ik hem net om 10.30 weer opgewonden en gelijk gezet en kijken hoe die zich houd. In de tussentijd zal ik maar een mailtje sturen naar de juwelier om te overleggen.
Jammer dat het probleem er dus nog inzit. Retour afzender, helaas. Het horloge heeft nog niet goed gelopen, dus in mijn opvatting zou je gewoon een andere moeten krijgen.
Je betaalt toch geld voor een goed lopend horloge en niet voor horloge wat niet helemaal deugt.
Het horloge is inderdaad vanmiddag terug gegaan naar de juwelier die het weer terug zou zenden naar Meistersinger.
Ik baal best wel een beetje, hij is echt heel fraai maar dit klopt niet. Hopelijk kunnen ze er in de fabriek wat mee. Volgende week zou die ongeveer terug zijn, ik laat het weten als het zover is.
Dat je baalt is logisch. Maar een week in te overzien. Dat is wel snel trouwens, je hoort vaak veel langere termijnen wanneer een horloge naar de leverancier teruggaat.
Misschien niet helemaal vergelijkbaar, maar hier het verhaaltje van mijn laatste aanwinst. Gekocht bij een schmück/juwelier tokootje. Zo van twee leuke meiden die Swatches en Diesel enzo in de etalage hebben liggen. Enfin, na 1 week stootte ik het horloge -hard- tegen de tafel, precies met het glas. Alledrie de wijzers lagen los in de kast, en ook de wijzerplaat zat ineens los. Mijn vermoeden is dat tijdens het stoten door de klap de “oortjes” van de wijzerplaat zijn afgebroken, en deze op zijn beurt de wijzer van het uurwerk af heeft getrokken.
Horloge teruggebracht naar de winkel voor reparatie. Deze hebben hem opgestuurd naar de leverancier die op zijn beurt een horlogemaker heeft die hem heeft gerepareerd. Inklusief het versturen en weer terugkrijgen heb ik 1 maand moeten wachten. Er moest een onderdeeltje uit Italie opgestuurd worden en dat duurde wat langer.
Erg vervelend als je je horloge net hebt, maar je bent wel weer blij als hij terug is.
Gisteren gemaild met de verkoper en hij mailde terug dat het horloge waarschijnlijk deze week terug zou zijn in NL.
Ik had nu trouwens nog even een vraagje over garantie en hoopte dat iemand van het forum hier meer over kan zeggen:
het horloge is gekocht bij een juwelier hier uit de buurt en heb ook gewoon garantie op het horloge. Na enkele keren problemen met het horloge gehad te hebben teruggegaan naar de juwelier.
Stel dat het horloge over een tijdje weer kuren vertoont (binnen de garantieperiode), ben ik dan verplicht om naar dezelfde juwelier te gaan? Of kan je het probleem ook voorleggen bij een andere MS-dealer, zolang je maar de bon + garantiekaart meebrengt. Oftewel, is dit fabrieksgarantie en dus bij elke dealer te gebruiken?
Toen mijn 1Z rare kuren vertoonde ben ik naar de MS-dealer in Zwolle gegaan, terwijl het horloge in Dl gekocht is. Die beste man wilde hem met alle plezier opsturen,
toen duidelijk werd dat de garantie verlopen was heeft hij hem zelf geserviced.
Is volgens mij dus gewoon fabrieksgarantie.
Ik kan me wel voorstellen dat er juweliers zijn die een vergoeding vragen voor het verzenden als je het horloge niet bij hun hebt gekocht. Zij hebben dan immers wel de lasten maar niet de lusten.