Heb 3 polshorloges die je niet meer kunt opwinden(waarschijnlijk dat mij zoon deze horloges teneinden heeft gedraaid?
Kan er iets stuk als je dit doet?
Of zijn de veren volledig gedraaid?
Ik zeg zo maar iets omdat ik er geen verstand van heb wat er in een horloge om gaat.
Nog een vraagje: wat als je een polsuurwerk laat vallen(wat kan er allemaal stuk gaan binnenin?
mvg,
JP
als het idd een kwestie is van alleen te strak opwinden is dit mi eenvoudig te herstellen door een horloge makert.uiteraard kunnen ook andere redenen de oorzaak zijn.
en met het vallen van een uurwerk kan er zat stuk gaan. mi en van gelezen stukken alhier kunnen de radertjes of tandwielasjes uit de lagering? springen en zodoen de scheef komen te zitten. het zou ook zomaar kunnen dat er met de balans iets goed fout zit, en das alleen te zien uiteraard door het openmaken van kast en bestuderen van het uurwerk.
Zijn de klokken van waarde zou ik het laten doen alvorens er zelf onherstelbare schade aan te verrichten.
gr Jaap
ik heb altijd begrepen dat je een veer niet te ver kan opwinden tenzij je de Hulk heet. Verder kan er verdraaid veel stuk gaan en zonder verdere info moeilijk in te schatten