Handopwindklok loopt niet door: zelf repareren?

Dag allen,

Enige tijd geleden heb ik een oude klok uit een onderzeeër gekocht via Ebay. Het ding leek prima te lopen, maar nu blijkt dat hij zo nu en dan stopt als de klok aan de wand geplaatst is. Wanneer hij plat op de grond ligt, dan loopt hij wel gewoon door. Het is een ouderwets opwindmodel.

Ik heb 'm naar de klokkenmaker gebracht, maar die zegt dat het 150 euro kost en hij 'm dan gaat servicen. Dat vind ik echter veel te veel geld voor zo’n ding. Weggooien vind ik ook geen optie omdat ik bijna 200E voor dat ding heb betaald. :{

Heeft er iemand een idee waar het door zou kunnen komen dat hij zo nu en dan stopt met lopen als hij verticaal geplaatst is? En waarom hij dat niet doet als hij plat ligt? En, belangrijker nog, zou ik dit zelf kunnen verhelpen?

Wat een dommige stelling, omdat er 200 voor betaald is gooi je hem niet weg…
Bij welk bedrag wel?
Wel een noodzakelijke ohb afslaan omdat het waaay te duur is voor die 150 Euries?

Wanneer een uurwerk nog nét loopt als die op z’n rug ligt betekent dat die z’n laaste
adem uitblaast als er niet ingegrepen wordt.

Haal je EHBO cursus erbij, stennisscoop, AED ding en beginnen maarrr.

Als je een tijdmeter aanschaft moet je er vanuit gaan dat er vaak extra kosten
aan verbonden zijn.
Gewoon professioneel laten repareren en heb er nog jaren plezier van.

Een nieuw uurwerk voor deze klok kost 90 Euro op Ebay, dus de stelling van de klokmaker dat er niks voor te vinden is, is imho onzin.

Nog een goedkopere gevonden: 63 Euro inclusief verzenden voor een nieuw uurwerk.

Ik heb hem zelf ook:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,207403,207403#msg-207403

Hier nog een linkje naar een foto reportage met restanten Kursk. Zoals je ziet hingen ze er dus echt.

Succes met de reparatie

Ik zou via Meranom.com een nieuw uurwerk bestellen, en vervolgens zelf met het defecte exemplaar aan het hobbyen gaan. Dit ritueel kan natuurlijk tot St. Juttemis worden herhaald, zo blijf je niet alleen van de straat, maar kun je ook altijd genieten van een goed lopende klok.

Succes.

Blijft natuurlijk de vraag of een vintage ( nieuwe ouwe stock uitgedroogd ) uurwerkje van ebay niet aan een service beurt toe is ??