Heel gaaf om te lezen!
Ben ik helemaal met je eens. Door het verhaal en de foto’s ging ik meteen kijken op de site van Pange, maar gelukkig (!) heeft @tompj hem al gekocht.
Wat een leuke review. Altijd mooi als iemand er werk van wil maken zoals jij hier doet.
Ik ben er wel door in de war gebracht. Ik ben liefhebber van GS, maar er zijn er die er meer van weten. En niemand merkt er iets over op, als ik het goed zie, dus ik zal het wel niet helemaal goed hebben. Je schrijft:
“…met het sprekende “Grammar of Design” en soort van 44GS case…”
Als ik mij niet vergis, staat de GS-GoD (Grammar of Design), zoals gekenmerkt door het 44GS model uit 1967 voor het volgende: (a) de kenmerkende curve van de buitenkant van de kast, (b) de dubbele index op 12 uur, © de gepolijste oppervlakken van de lunette en van de kast, (d) de verzonken kroon, (e) de opstaande lunette die aan de zijkant schuin terugloopt naar de kast, (f) de indexen en wijzers met facetten en (g) de vlakke wijzerplaat (https://www.rescapement.com/blog/seikos-grammar-of-design en https://www.fratellowatches.com/grand-seiko-readers-journey-part-2/).
E.e.a. is natuurlijk niet in steen gebeiteld en ter discussie, maar is het niet zo dat GoD = 44GS? Dus “soort van” 44GS ≠ GoD? Volgens mij wijkt dit model op zeker 3 van de 7 punten (b, c en e) af van GoD.
Dat had ik dus ook gedaan.
Toen gaan kijken op Chrono. Een aantal Japanse aanbieders, schappelijke prijs, maar ja: Ik wil wel een adresje waar ik naar toe kan voor als er wat is.
Bovendien: Ik zou m toch wel heel erg graag ook willen passen.
Mooie klok, maar ik denk dat als ts een stukje zou schrijven over ‘reality tv’, waar ik een absolute afkeer van heb, ik toch geneigd zou zijn om een keer Temptation Island te kijken. Damn you ts!
Eh… Geen idee eigenlijk, daarom schreef ik ook “soort van 44GS”. De case heeft wat stijlelementen maar ik heb me er niet in verdiept.
Door al dit mooie GS-geweld begin ik toch ook steeds meer te voelen voor dit merk. Beetje jammer dat bij de niet-sport lijnen van GS ook alles meestal 40mm is en de keuze in ca. 36-38 beperkt is. Of heb je via de Japan Domestic GS-site meer opties?
Haha…meer heb je niet nodig.
3 of 4 of 7 punten, hoe dan ook, ik heb laatst gezegd dat ik deze SBGV serie meer GoD vind dan de meer ronde elegance lijn van Grand Seiko. Door de vlakken en facetten past deze wat mij betreft zeker in die GoD gedachte. Het is geen 44GS vorm, maar meer GoD dan de bollige kasten van de elegance lijn.
Goed verhaal weer complimenten voor de nuchtere tekst en humor, en voor de mooie foto’s.
En…een mooie GS die je hier niet snel ziet. Thnx dit zijn de beste reviews.
Wat een bizar mooi horloge!
Ik was nooit zo onder de indruk van (Grand) Seiko, maar deze brengt daar verandering in.
Poh.
Bedankt voor het delen van deze leuke hands-on.
Erg leuk horloge ook.
Ik denk dat dit wel een mooie ‘fiffer’ is als opvolger van de Turtle en de Representor😍denk dat de lijst van gegadigden een kilometer lang zou worden…
Geweldige review, dat eerst !!
Vorig jaar , volgens mij halverwege juli, op 'n vakantie weekje in lekker Luxemburg , kaapte ik net mis bij @vierport
Het is wel altijd blijven "plakken"in mijn hoofd.
Nu ik 'm weer zie snap ik dat .
Wat een lekker ding.
Veul plezier ervan Zulu ,
Cheers.
Wat een leuke review. Ik heb ervan genoten. Dank je wel.
Heerlijke review Zulu!
HF has spoken. Ik ga voor de gulden middenweg, dus Vertex it shall be. Het contact met hun is al gelegd en ik kan er een bij ze bestellen. Food for thought.
Gefeliciteerd! Mooie klok en, zoals gewoonlijk, weer genoten van je verhaal.