Het moet mijn klunzigheid wel zijn want iedereen loopt ermee weg. En als ie eenmaal omzit, zit Erika ook perfect.
Plus een extra like voor de gravering
Ik draag de Erika op de mn.
Heel leuke combi en zekerheid is ook fijn.
Alleen het erop en eraf halen is wel een klusje dat mijn vingers voelen.
Ah goed punt. Maar dat lukt bij de Erika ook.
Wat ik bedoelde is de band van het horloge af krijgen.
Ah ja ik begrijp je. Ik had het niet aandachtig genoeg gelezen.
Enige optie is om nooit een bandje te wisselen.
@zulu , dank voor de leuk geschreven en zeer informatieve review.
Ik heb een goedkoop elastiek nog ergens in de onderste la liggen.
Mijn Erika draagt wel super, zeer tevreden mee:
Echt veel mooier dan beide bandjes die erbij zitten
Geldt ook voor die van @Brick
Zelf een Steward bandje voor de FXD besteld, maar baal nu alweer dan ik alleen een blauwe heb, dat groen ziet er echt zo lekker uit ook…
Dat was niet nodig hoor, mijn eerste vintage van Erika is ondertussen 6 jaar oud en ziet er hetzelfde uit zonder die extra stiksel.
Deze is vergelijkbaar met een Nick Mankey, zie ik dat goed?
Sorry , die straps ken ik niet .
Met deze hands-om kreeg ik op deze vroege ochtend spontaan een lach op mijn gezicht en dat nog zonder koffie…
Bedankt voor de achtergrond van MN straps. Weer wat geleerd.
Dat is iets wat ik nu wel weet, maar ruim 5 jaar geleden nog niet wist.
Maar goed, niks aan verloren, alles zit nog aan elkaar en werkt volgens verwachting.
Mooi verhaal hoor.
De enige keer dat ik het ongenoegen had om zo’n MN strap te moeten dragen was ik zo geërgerd over de stomme manier van omdoen en het wat nare gevoel van elastiek om de pols dat ik de McCusta open klapte, het ding van m’n pols en van het horloge af sneed en de rafelige restanten zo met een boog in mijn grote grijze archiefbak flikkerde.
Dat was overigens de Erika’s die bij de HFLE van Pellikaan zat. Drie seconden draagtijd, kliko. Nog sneller dan de band van een alpinist.
Ik vond het grappig om te zien dat jij honderden Euro’s uit hebt gegeven om te kijken welk van deze elastieken flutbandjes het beste is terwijl ik dat probleem voor 12,50 gefixt had toen ik m’n eerste Miro’s Time NATO in ontvangst nam. Die rafelen niet, zitten lekker, zijn onverwoestbaar en hebben als geheim wapen… Een gesp.
- Vive la France!
- maar G10 NATO straps zijn superieur
- de Anglo-Saksische cultuur is kuttter, het moet gezegd.
Tot slot: ik ben een groot fan van Scandinavië en ik vind de eigenaresse van Cheapest NATO straps een lekker wrijf, maar ik ben blij dat iemand hier inderdaad eens zegt wat een goedkope kut banden die verkoopt zeg. Ook haar G10 is bagger.
Wat een mooie duidelijke omschrijving van het draag discomfort van een MN strap! Ik heb Erika’s nooit geprobeerd, goedkope MN straps vind ik al niks, vooral de manier van vastmaken aan zowel horloge als om de pols. Veel te veel banden over elkaar en teveel ijzerwerk. Durf €75 uitgeven echt niet aan ook al is Erika ook een top meid.
G10 vind ik overigens ook niet voor alle horloges geschikt al is de stof wel lekker op je pols. Maar veel dikkere horloges (duikers b.v.) zwabberen op je pols met zo’n dun licht bandje. Cheapest NATO straps is inderdaad niet veel soeps maar het kost ook weinig. De G10 van STRPS zijn veel beter naar mijn mening.
3 seconden draagtijd, je hebt het wel echt een kans gegeven!