Hands-on: Marine Nationale straps

Die van mij heeft na 5 jaar veelvuldig dragen ook nog maar weinig slijtage. En hoewel de strap 21mm is werd deze altijd op 20mm en 19mm lugs gedragen zonder gevolgen.

3 likes

Ik ben ook helemaal om! Wat zijn die dingen top.

4 likes

Hartelijk dank voor deze vermakelijke en uitgebreide review @Zulu!

Hoewel al 1,5 jaar geleden geplaatst wil ik toch zeggen dat ik een snelle lezer ben. Ik begon namelijk pas half april aan je tekst… :wink:

2 likes

Kan een MN gewoon in de was? Iemand ervaringen? Ik dacht aan 30 graden en dan in zo’n zakkie.

Precies dat :beers: werkt prima

Nooit geprobeerd een MN strap in de was te gooien eigenlijk. Het sluitmateriaal is RVS316, dus dat kan het meeste wel hebben, het weefsel is nylon met latex dacht ik. Schoonmaken doe ik als het nodig is gewoon onder de kraan met heet water en wat handzeep of afwasmiddel. Goed inwrijven, paar keer door het water halen en dan afdrogen, desnoods een nagelborsteltje of tandenborstel eroverheen en klaar. Eigenlijk hoe ik al de banden die niet van leer zijn schoonmaak.
Het is alleen opletten met oplosmiddelen en deet (anti-muggenspray), daarvan weet ik dat je vlekken krijgt op polyurethaan (G-Shock banden).

2 likes

Vandaag is mij toch eens een kleine opmerking opgevallen bij 1 van mijn straps van Erika.
Heb mijn Black ops ondertussen 2 jaar en viel mij op dat het stiksel niet uv bestendig is en kleur verliest.

Oorspronkelijk was het stiksel rood.

2 likes

:scream_cat:

Mag ik zeggen dat ik dat eigenlijk wel mooi vind. Ik heb geprobeerd een nato te ‘verouderen’ maar zelfs bleek doet niks. Is het zwart ook verschoten?

Jaren geleden dacht ik ergens gelezen te hebben dat de stiksels met linnen garen gemaakt worden, dus dan is heit niet heel gek dat je na verloop van tijd wat verkleuring gaat zien.

1 like

Dat is niet veranderd, enkel een stukje van de zijkant is lichter van kleur maar dat is wegens slijtage.

Dat zou wel eens mogelijk kunnen zijn, nu ik het goed bekijk ziet het er inderdaad linnen uit.

Bij mijn oude vintage is het stiksel wel veel kleurvaster na 5 jaar veelvuldig gebruik.

Via een verwijzing in een ander draadje hier terecht gekomen. @Zulu ik heb mij kostelijk vermaakt, waarvoor dank. O, en ook voor de informatie, uiteraard.

3 likes

Weeral een bewijs dat goede literatuur de tijd trotseert. Met veel plezier en belangstelling gelezen! Waarvoor dank. :wink:

1 like

Haha voor mij geldt hetzelfde; ik weet niet hoe ik dit topic gemist heb, maar het is een pareltje @Zulu! :joy:
Voordat ik deze review had gelezen was ik niet geïnteresseerd in MN straps, nu wil ik een MN strap én een Squale!

4 likes

Prachtig verhaal dit! Leuk ook om de historie te leren en lezen.

Geen spijt dat ik die van mij heb verkocht, hoef er géén meer.

Maar dat neemt niet weg dat ik je werkstuk waardeer. Er zijn ook horloges met een tof verhaal die ik niet hoef te hebben.

1 like

Komen de MN straps van Erika’s van binnen de EU als je bestelt?

Jip. Spanje als ik het goed heb. Je hoeft in ieder geval geen import te betalen.

Of was het nu Roemenië? :thinking:

2 likes

De mijne is uit Frankfurt vertrokken :face_with_monocle:

Bulgarije.

Hier een leuk inside filmpje:

2 likes

:rofl::rofl:

Dank voor deze uitgebreide review.

Ben blij dat ik deze post per toeval vanavond tegenkwam, na bijna 2 jaar!

Deze combi is onderweg :grin:

10 likes