Hij is inderdaad best lekker
Toch heb ik tot nu toe nooit de trekker overgehaald voor een flieger. Heb altijd het gevoel dat er iets ontbreekt, al zijn het wel bandensletten.
Top topic trouwens, zoals altijd
Stowa kopen en het ding om je nek hangen als je gaat zwemmen. Instant dubbele WR!
Plaatjes dan maar.
Poehee wat weet jij een ongelooflijk saai horloge ongelofelijk tof te maken. Heerlijk, vooral die lumeshots en de details. Nu wil ik ook een stoma
Mooi verhaal en prachtige foto’s. Leuk om te lezen.
Shamal. Bijna uitverkocht trouwens, die maakt ze niet meer.
Mooi verhaal!
En dat blijkt maar weer. Geweldig gedaan, bedankt voor deze hands-on; genieten!
Mooi verhaal!!
Mooie hands-on van een heerlijke flieger.
Van de big 5 mijn inziens de beste keuze.
Mooi!
Heh. Ik kwam hier weer naar aanleiding van je verkooptopic. Ik blijf dit een leuk topic vinden, goed geschreven, leuke foto’s.
Jammer dat je de no-logo hebt. Als het de logo versie of de Ikarus was hadden we kunnen praten.
Is dit wat je te ruilen zoekt, of zoek je een Fortis, Sinn of zoiets?
Ik heb daar nog even over nagedacht. Enneh… Nein.
De IWC Mark X… modellen zijn afgeleiden van RAF Pilot watches. Die horen eigenlijk de afgestompte uurwijzer te hebben bij een formaat van 36mm. De Big Pilot serie van IWC was eigenlijk de RLM flieger.
Dat ze de Mark XXVIII (who left the fridge open?) inmiddels met Duitse wijzers maken is gewoon fout van IWC. Het verneukt de eigen geschiedenis. IWC not for the win.
De betere topics op HF. Schitterend verhaal en foto’s. Zelf ben ik ook al lang fan van Stowa, Ik heb zelfs de hier beschreven Flieger, dus no logo, no date.
Toch had ik hem te koop staan omdat ik tegenwoordig nog meer gecharmeerd ben van Sinn, ik zit in de Duitse merken blijkbaar. Maar nu weer twijfel, wat een klote topic eigenlijk
Geen idee wat ik zoek eigenlijk. Ik vind IWC vet, maar overpriced en ietwat te groot. Daarom lukt het me niet om de knoop door te hakken. Je koopt er ook een Doxa 300 en Nivada Grenchen Chronomaster voor en ik geloof dat ik daar gelijk een shitload meer plezier uit haal.
Ja ik ook eigenlijk. Ze maken verdomd leuk spul.
Totdat je hem wilt verkopen, dan wilt niemand hem meer
Die van mij was via MP in no time weg. HF zit vol met bekakte flappies die op merk geilen (lees I Wee Cee)
Een fokking Rootbeer van een kwart ton of sub 300 euro shitter is zo weg maar het B segment blijf lastig.
Tegen beter weten in probeer ik het hier toch
Ik zal dat voor de gein ook eens gaan bekijken, marktplaats, want ook ik heb gemerkt dat het middensegment moeilijk is op dit forum. Althans, als je niet iedere keer honderden Euro’s in de donatiepot wilt gooien.
Als het dan wel lukt is het vaak sympathiek volk en zo.
Yup. Een Mark XVIII zou voor 1500 ballen goed te slikken zijn. Misschien zelfs 2000. 4800-5200 is pure gekkigheid, ook met 20% korting nog. IW324008 of de standaard Mark XVIII zouden mijn keuze zijn, de rest is kolderiek groot. Maar die datums op 3 vind ik ook niet tof, dus eigenlijk vind ik een non-sterile Stowa of Archimede nog het mooiste.
Maar dank je wel. Nu mis ik mijn Stowa Ikarus plotseling.
Dit horloge staat nu al een paar weken op m’n lijstje - maar helaas kan ik hem nergens (pre-enjoyed) vinden.
Pas als iets verkocht is weet je dat je het wilde
Dank je voor de uitgebreide samenvatting. Ben al jaren fan van Stowa en nu zo’n zes jaar bezitter van een Flieger Klassik Chrono. Mooi merk met historie en dat merk je. Een bezoek aan de fabriek is erg aan te raden. Was eens in Duitsland onderweg en ben onaangekondigd langs gegaan. Geweldig ontvangen en het museum mogen zien. Over vijf jaar het honderdjarig bestaan dus nu vast aan het sparen… Vandaag is een jubileum middel voor het 95-jarige bestaan gelanceerd maar die als ik dan maar over😉