Hands-on: Tudor Black Bay Fifty-Eight

ah joh, is toch gaaf zo…

1 like

Dat ligt eraan welk merk. Hint hint :rofl:

Bedankt voor deze mooie review. De BB58 is echt een prachthorloge, eigenlijk het type duiker waar velen al jaren op zitten te wachten. Snowflake hands zijn eigenlijk mijn ding niet maar hoe meer ik de BB58 zie begin ik toch meer een goed gevoel er op te krijgen.

Heb al enkele keren zitten twijfelen over de BB58 als volgend horloge maar eigenlijk zit ik te hopen op het uitkomen van een nieuwe heritage BB36 met rosé-goud, mat zwarte wijzerplaat, domed glas en nieuw in-house binnenwerk.

2 likes

Nu wil ik m ook.
Bedankt he?!

1 like

Heb je hem betaald om mij over te halen ofzo?

:see_no_evil:

Man man, wat een pracht.

2 likes

Yep, en daar zit je dan met je MK2 hè :joy:

1 like

Wat is een bevel?

Mij zou het juist storen als de kast poten korter zijn dan de bandaansluiting.

Die urenwijzer is zoveel lelijker dan het origineel. Dat blijft voor mij wel een afknapper. Verder klopt eigenlijk alles wel.

1 like

Gaaf verslag zeg!
Erg leuk om te lezen. Heb nog even gespiekt naar dit horloge en kort overwogen. Uiteindelijk is het toch iets anders geworden, maar mooi is-ie zeker!

2 likes

Kan ik me helemaal in vinden. Ideaal horloge met uitzondering van de snowflake…

Ohja, vond de review ook leerrijk, @Taconew zijn creaties hierdoor leren kennen!

2 likes

Een opdracht die uitgevoerd dient te worden, of: https://www.hautehorlogerie.org/en/amphtml/encyclopaedia/glossary-of-watchmaking/s/chamfer-bevel-1/

Het was pas helemaal ideaal als de wijzers zoals van een Tudor Submariner 7923 waren geweest (zoals ze bij de 2015 Black Bay One hadden gebruikt). Het succes zou waarschijnlijk nog groter zijn.

5 likes

O een facet dus. Die zijn inderdaad fraai.

1 like

Weet je hoelang ik op de juiste Nederlandse bewoording heb lopen zoeken? Thanks! :+1:

1 like

Een hands-on zoals alleen @zulu dit kan!

Wederom goed te lezen! Bedankt.

1 like

Officieel heet het volgens mij een chamfer in plaats van een bevel. Beide technieken om een afgeschuinde hoek te creëren.

Wat een fantastische review van een fantastisch horloge. Oprecht een van de beste releases van 2018 en een van de HF favorieten van 2018 (en die lijn trekt zich door in 2019). Niet verwonderlijk natuurlijk. Tudor weet precies wat de echte horlogegekkies willen.

En nog even over die review. Lekker geschreven en heerlijke foto’s. Wat mij betreft mag je dagelijks dit soort pareltjes schrijven. Ik ben nu al benieuwd naar je hands-on van de Grand Seiko!

Keep it going :sunglasses:

4 likes

Toch grappig om te lezen hoe een mooi verslag zoveel mensen kan besluiten om toch maar eens een keertje voor dit horloge te gaan.
Zie je toch maar weer hoe dat speelt…1 goed geschreven review en iedereen gaat ineens voor Tudor :laughing:
Dan doe je toch iets goed :+1:t4:
Ik vind m prachtig trouwens, top keuze.
Maar goed :point_down:t4: daarom heb ik ook deze.

3 likes

Fantastische review en foto’s van wat maar zo mijn volgende aankoop kan worden. Prachtig :ok_hand: Passie als dit is absoluut de reden dat ik me op dit forum begeef.

3 likes

Lekker geschreven, top! En een heerlijk horloge lijkt me. Ik kan me indenken dat dit nu de ruggegraat van je collectie is. Ik zie je als een echte toolwatch liefhebber en hoewel een stevige duiker is dit model toch wat frivoler dan zeg een Damasko. En volgens mij heb je die juist weggedaan? Ik ben nieuwsgierig naar dit horloge en ook gek op tool en daarom wel benieuwd in hoeverre deze goed voelt als alleskunner. Of heb je er stiekem nog een pure toolwatch naast?

Dank voor de review!

gr, HJR

1 like

Mooie review, schitterende foto’s, prachtig horloge, dankjewel!
Leerzaam ook, wist niet dat Tudor eerst ook een mercedeswijzer gebruikte, weet nu eindelijk hoe dat insert dingetje heet (pipdinges).

1 like