Hands-on: Tudor Black Bay Fifty-Eight

Duidelijk :slight_smile:

1 like

Wat een prachtige review. Leuk om te lezen!

1 like

Even reageren op je post van maart '19. Ik weet eigenlijk niet eens of je de BB58 nog hebt?:wink:
Maar valt het niet tegen dat dit model geen drilled lugs heeft? Met het wisselen van al die bandjes.

1 like

Nee die heb ik twee maanden na de review geflipperd voor 2,9k :joy:. Hij deed me gewoon niks meer. Ik vind hem op plaatjes gaver dan in het echt, en ik weet nog steeds niet waarom.

3 likes

Heb ik ook.
Stom toch?
Wordt nog stommer : Hij droeg ook nog eens heel comfortabel.
Dussss, vertel het maar…

4 likes

Herkenbaar en dit heb ik vaak gehoord van ex bezitters. Op foto’s erg fraai, om de pols … meh …

1 like

Inderdaad. Heb hem eens een uur zitten passen en dan uiteindelijk beslist van hem niet te nemen. Goed wetende dat het een zeer gewild model was/is. De dame in de winkel zei me dat ze er een koper voor had maar dat ik er eerst bij was, dus natuurlijk voorrang kreeg.

Ik kijk wel rustig verder naar de foto’s hier op HF en blijf rondkijken voor de volgende aankoop.

4 likes

Hier nog één. Inderdaad lastig te pinpointen waarom dat zo is.

2 likes

Precies dit. Geen idee wat het is. Super mooi horloge, perfecte maat voor mij, mooie stalen band (je moet er van houden) maar bij mij was hij ook na een paar weken alweer weg.

4 likes

Dat gevoel ken ik en heb ik met de Omega Speedmaster. Die heb ik diverse gehad van nieuw tot vintage tot heel vintage, maar hij valt elke keer weer tegen.

De BB58 blijf ik leuk vinden :+1:

9 likes

Bij mij was het een maandje.

Ik durf niet te zeggen dat het aan de BB58 ligt. Denk eerder dat ik geen persoon meer ben voor toolwatches.

Ik heb hem alleen op rubber gedragen:

9 likes

Ik denk net het tegenovergestelde. Het rose goud verandert met elke lichtinval en kan je bijna niet op foto vastleggen. De bevels op de kast, de maat, de taper van de stalen band… Perfect imho :smiley:

Ik heb die van mij bijna 2 jaar en ik blijf versteld staan hoe weinig horloges mijn 58 van mijn pols krijgen. Zelfs mn Speedy heeft er moeite mee :blush:

9 likes

Ik ben heel benieuwd naar de BB58! Ik ga morgenochtend (voor het eerst) naar S&C in Rotterdam om eens te oriënteren. Sowieso wil ik de Seamaster eens passen, gewoon voor het gevoel. Maar eigenlijk heb mijn zinnen gezet op de BB58! Ik wil erg langzaam naartoe sparen dus ik vind het geen probleem om hem pas in januari te ontvangen. Ik ben benieuwd morgen!

4 likes

Bedankt voor het interessante verhaal over dit mooie uurwerk. Geweldig dat je zoveel moeite hebt gedaan om het allemaal toe te lichten en met foto’s te sieren!

1 like

Prachtig verslag !

1 like

Maak er een mooie oriëntatie dag van, veel plezier.

6 likes

Bedankt! Hele leuke ochtend gehad, genoeg ‘wrist experience’ opgedaan. Ik schrijf er morgen een topic over. :smiley:

1 like

Op dit moment mijn absolute ooit eens wanna have horloge.
Alles hieraan is mmmmooi… :star_struck: :+1:t3::sunglasses:
En bedankt voor je erg fijn geschreven uitleg en achtergrond info, @Zulu

2 likes

Mede door al de mooie plaatjes in de OP was ik een half jaar geleden toch wel nieuwsgierig naar dit horloge geworden, waarvan de prijs/kwaliteit best goed is.

Van de week kreeg ik eindelijk een belletje van S&C dat ze de BB58 hadden liggen. Gister langs geweest om 'm te bekijken, werd gevraagd om een mondkapje te dragen en helaas was de verkoper slecht verstaanbaar door een combinatie van het plexiglas en een zwaar buitenlands accent. Al met al was het geen geweldige ervaring.

Voor wat betreft het horloge, daar had ik uiteindelijk niet voldoende klik mee dat ik bereid was om er 3,5k aan te spenderen, dus hij gaat naar de volgende op de lijst. Ik vond 'm niet universeel genoeg, door de faux rivets en het ingetogen uiterlijk is het echt een klassieke toolwatch. Ik vind een moderne Submariner dan een stuk mooier en universeler, helaas is daar de prijs/kwaliteit verhouding een stuk minder van en is er al enige tijd een onwijze Rolex hype (waardoor dit model bij juweliers als Burger voor het dubbele van de list prijs nieuw wordt verkocht).

Qua merkbeleving heb ik veel meer met Omega, alleen hebben ze helaas geen enkel model in hun collectie wat al aan mijn wensen voldoet (universeel, taps lopende stalen band, geen dikke kast, licht in gewicht maar geen titanium).

1 like

De BB58 vind ik net wat leuker door alle kleine details en de maatvoering is echt perfect. Ik heb 'm ondertussen al meer dan 2 jaar en hij verveelt nog steeds geen dag. Maar smaken verschillen natuurlijk :slight_smile:

Offtopic: de Omega Globemaster op staal zal toch dichtbij je wensen komen. 39mm, 12,5 dik, 46mm lug to lug en een taperende band. Top inhouse uurwerk, grijpt qua kast, bezel en wijzerplaat terug naar de hoogdagen van de Constellation reeks. Als je 'm mooi vindt alleszins een aanrader, zeker in blauw! :slight_smile:

3 likes