Handwinding werkt niet meer NH35

De yoke zit niet goed, dat was je in de eerste posts al gemeld…

Ik ga dat schroefjes ook niet meer zoeken. Had die andere er toch nog in gekregen en zie nu dat er inderdaad nog maar 2 posities zijn en de tijd aanpassen niet meer werkt dus hij is gewoon kapot. Wat is een betrouwbare site om een nieuw uurwerk te kopen?

1 like

Yoke (rood) hoort tussen wat groene pijl aangeeft…

Lijkt erop dat dat ding waar die tussen hoort nu zelfs onder het wiel zit :neutral_face:

Omdat de yoke niet goed zit heb je dat ding onder tandwiel gedrukt…

Stem moet er dan weer uit, is een lastig moment want alles zit los. Als je uurwerk omdraait en stem eruithaalt vallen alle onderdelen er ook nog eens uit…

Het is de yoke die niet goed zat en nog steeds niet goed zit…

Dit was vanaf het begin gedoemd om te mislukken…

2 likes

Is nog te fixen, maar denk niet dat het gaat lukken met te weinig ervaring

Heb hem weer uit elkaar gehaald en het goed gekregen. Het probleem was dat ik de crown erin had geduwd terwijl de 2 bridges er niet op zater waardoor ik die clutch dus onder het tandwiel had geduwd. Het zit nu weer goed echter mis ik nog steeds 1 schroefje. Ga vanavond mijn grond nog een keer afspeuren en anders maar met 1 schroefje minder proberen of het blijft werken

1 like

heb het in elkaar gezet met die missende schroef en het lijkt weer te werken zoals voorheen (dus zonder de handwinding.)
Ben dus eigenlijk weer terug bij af maar nu wel met een hoop extra kennis. het was erg interessant maar ik denk dat ik movements uit elkaar halen voortaan aan de pro’s over laat :rofl:

2 likes

Hallo, ik heb een tech guide bekeken (wat ik normaal gesproken meteen doe bij een probleem)
onderdeel wat probleem geeft bij jou is groen omlijnt.
Misschien zit ie verkeerd om?
Of heb je misschien een 7S26 stem erop gezet?

Nou het vreemde is dus dat het opeens van de ene op andere dag gebeurt was. Op een dag probeerde ik hem op te winden en werkte het opeens niet meer. Dat is al sinds een half jaar ongeveer. Voor deze week heb ik nog nooit een horloge opengemaakt dus daar kan het niet door zijn. Ik had er eigenlijk een hoopje op dat na het uit elkaar halen en in elkaar zetten het weer zou werken omdat misschien gewoon iets los zat maar dat heeft dus niet geholpen

Zoals die winding pinion op deze foto staat zit die goed toch? Het enige wat ik gister had gedaan is de clutch tegen de winding pinion aan geduwd en toen werkte het zetten van de tijd weer. Ik zie op deze foto verder niets vreemds aan de winding pinion

Dus zit de yoke nog steeds niet goed…

Yoke, moet ONDER de clutch wheel ERTUSSEN

dit is al bij eerste antwoorden gegeven en ik denk dat het nog steeds niet duidelijk is aan jou kant…

(beter als in onderstaan plaatje kan ik het niet uitleggen)

(misschien verwarrend door voorbeeldplaatjes van eerste antwoorden, want dat zijn voorbeelden van compleet andere uurwerken. De Yoke zit bij NH35 dus onder clutchwheel als je er van bovenaf op kijkt…)

voorbeeld van jou eigen fotos…

Wat hier groen is is de YOKE in JOU uurwerk

Deze moet komen ONDER de clutchwheel en er dan TUSSEN

Die moet je in de gaten houden als je de posities veranderd van de kroon.
Als het goed tussen clutch wheel zit dan is probleem denk ik opgelost.
Yoke zou er altijd tussen moeten zitten in elke positie.

Je voelt of hoort geen schurend, schrapend geluid?