Hanhart 417 es flyback reverse panda

Afgelopen donderdag was het dan eindelijk zover! De mogelijkheid om twee nieuwe 417 ES uitvoeringen van Hanhart vast te houden, in detail te bekijken en eventueel aan te kopen.

Eerder was ik al ruim drie jaar op zoek geweest naar een Hanhart, een mooi Duits merk, dat al tijdenlang betrouwbare stopwatches, horloges en instrumentarium levert. Chrono24 en de Hanhart website gaven nooit de mogelijkheid om exemplaren van het horlogemerk van dichtbij te ervaren.

Toch uiteindelijk via de website van Hanhart in contact gekomen met Toinine van der Ven van de gelijknamige handelsonderneming, die optreed als vertegenwoordiger van Hanhart in Nederland.
Ondanks het feit dat de website aangaf geen horloges te kunnen leveren verzekerde Toinine me ervan, met enig geduld(2 tot 3 weken), te kunnen leveren.
Al met al hield ze woord en bij de derde ontmoeting was zij in staat mij de 417 ES en de 417 ES flyback te laten zien met de door mij gewenste nieuw leverbare stalen band.
Echt een belevenis om de uurwerken vast te houden en om de pols te leggen. De stalen band is allesbehalve teleurstellend en geeft een stevige indruk en past mijn pols perfect na het verwijderen van drie links met een 1 mm schroevendraaier (eenvoudig zelf te doen).
Ik ben verliefd op beide 417 ES uitvoeringen maar de flyback stal de show met haar reverse panda dial en het glazen patrijspoortje naar het uurwerk toe. Daar is een, voor de prijs, fantastisch mooi afgewerkt handmatig opwindbaar uurwerk zichtbaar met geblauwde schroeven en column wheel.

Nu na enkele dagen dragen raak ik er steeds meer van overtuigd dat de prijs kwaliteit verhouding geweldig is te noemen! De afwerking van het uurwerk, de stalen band, de prijs van het horloge, het opvallend afwijkende gezicht van het horloge… Al met al heel veel waar voor je geld.
Toinine van der Ven heeft instagram met kanaalnaam: “hanhartnederland”.
Verder verkoopt zij Hanhart exemplaren op Bol.com onder de handelsnaam:
EWS Exclusive Weather Systems. Dat verkoopt zij ook namelijk samen met scheepsklokken.
Zij is een aimabele vrouw die zich zeer flexibel opstelt om het de klant naar de zin te maken.

Ik ben geweldig content met de flyback die zich aan mijn collectie heeft toegevoegd!
Hierbij nog was pics die ik ervan geschoten heb na de aankoop:

52 likes

Kan ik me alles bij voorstellen!
Mooie uitvoering, mooie aanvulling op de rest van je collectie (die Sinn 142 zou ik ook nog wel eens willen proberen). Geniet van je Hanhart, veel draagplezier. :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Mooie aanwinst hoor!!
Ziet er magnifiek uit!!
Ik wens je er een aangename tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze bijzonder mooie aanwinst! Gewoon een beauty van een horloge! :heart_eyes: :ok_hand: Ik ben ook een fan en heb de 1939 TachyTele, waar ik heel erg blij mee ben.

Geniet met volle teugen van deze schoonheid! :slightly_smiling_face:

1 like

Prachtig horloge heb je daar. Gefeliciteerd ermee.

Geniet ervan in goede gezondheid!

1 like

Erg mooi horloge. Gefeliciteerd en geniet er van.

1 like

Hanhart is cool :sunglasses:. Gefeliciteerd met deze mooie NA. Lekker kwartet zo

En toch gevarieerd :heart_eyes:

2 likes

Mooi , geniet ervan

1 like

Wat een knaller is dat!
Gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Gefeliciteerd met je aanwinst!!

1 like

Gefeliciteerd ! Mooie aankoop :+1: :ok_hand:

1 like

Gefeliciteerd, mooie Hanhart! Ik wil nog eens een reverse panda proberen en deze staat zeker op de shortlist!

1 like

Mooie collectie! Die Sinn mag er ook zijn!

1 like

Mooie :panda_face:

1 like

Pracht horloge. Hebt u de 39 of de 42 mm?
Zit erg te twijfelen omdat ik een vrij smalle pols heb.

TS heeft, als ik mij niet vergis, de 42mm uitvoering. Dat is te herkennen aan het gebrek aan “antimagnetic” als tekst op de wijzerplaat en het feit dat hij, in tegenstelling tot de 39mm uitvoering, wel een glasbodem heeft.