Te koop: Hanhart 417 ES – Iconische pilotenchronograaf met vintage-DNA
Vanwege het verkleinen van mijn collectie bied ik mijn prachtige Hanhart 417 ES te koop aan – een moderne klassieker met authentieke vintage-charme en een onmiskenbaar karakter. Hanhart heeft een roemrijke geschiedins in de Duitse -met name poltenhorloges- die teruggaat tot 1818! Deze legendarische pilotenchronograaf combineert historische vormgeving met moderne techniek en is een echte blikvanger om de pols.
Het horloge is in 2022 nieuw aangeschaft, slechts sporadisch gedragen en altijd uiterst zorgvuldig behandeld. Tijdens het werk lag het meestal op mijn bureau. Daarom zijn er enkel lichte gebruikssporen (“swirls”) zichtbaar op de achterzijde van de kast. Deze zijn puur cosmetisch en kunnen indien gewenst eenvoudig door een goede juwelier worden weggepolijst. Over het geheel genomen verkeert het horloge in een vrijwel nieuwstaat – de foto’s spreken voor zich.
Technische gegevens:
- Model: Hanhart 417 ES (handopwind)
- Kast: roestvrij staal met gepolijste/gesatineerde afwerking
- Diameter: 42 mm
- Uurwerk: mechanisch handopwinduurwerk, bicompax-chronograaf
- Kaliber: Sellita SW510 M
- Symmetrische afstand tussen de pushers
- 28.800 A/u (4 Hz)
- 23 jewels
- Gangreserve: ca. 58 uur
- Waterdichtheid: 10 ATM
- Glas: gewelfd saffierglas
- Band: zwarte leren band met witte contraststiksels (ongedragen), 21 mm
Staat:
- Glas volledig krasvrij
- Kast zeer goed onderhouden
- Originele band ongedragen
- Technisch perfect en betrouwbaar
Levering omvat:
- Originele Hanhart-box
- Hoogwaardig leren etui
- Handleiding
- Garantiekaart
Horloge zoals afgebeeld. De eerste 13 foto’s tonen het aangeboden horloge en zijn door mijzelf gemaakt. De overige foto’s zijn afkomstig van internet en/of van Hanhart.
De huidige nieuwprijs bedraagt € 2.140.
Horlogeforum prijs € 1.395
Een prachtige chronograaf met veel karakter voor liefhebbers van klassieke toolwatches en militaire ontwerpen – tijdloos, hoogwaardig en met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
Kan zowel verzekerd worden verzonden als worden opgehaald bij mij op kantoor in Enschede.
Samengevat:
Merk en model: Hanhart 417 ES
Diameter: 42
Leeftijd: 2022
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen (maand/jaar): 19-08-2022
Factuur en/of certificaat: Garantiekaart
Originele doos en/of eventuele accessoires: Originele doos en originele lederen etui
Verzendkosten of afgehaald in regio: Aangetekend versturen met PostNL of ophalen in Enschede
Conditie (krassen, werking etc): z.g.a.n. zie omschrijving
Soort uurwerk en kaliber: Sellita SW510 M
Speciale prijs voor HF-leden: € 1395,00 (staat op Marktplaats voor € 1495,00). Geen interesse in ruil.
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.