Zie filmpje;
Leuk filmpje bedankt! Wel apart dat het merk Hanhart bij de experts niet bekend is. Het is een van de belangrijkste leveranciers van fliegerchronografen van de Luftwaffe geweest.
Mooi merk. Idd jammer dat het hier ook niet vaak voorbij komt…behalve jouw model en de Monocontrol van @Victor70
Die man krijgt spijt!
Leuk filmpje, vooral dat familie verhaal over de historie van de Hanhart.
Ben ik jou vergeten…heb jij ook een Hanhart?
Nee ik ben een Hanhart. (Heb er ook een, oude dresser)
Ah…een telg…
Helaas niet van de horloge tak. Heb weleens een balletje opgegooid. Maar geen gratis chronograaf!
In goede conditie zijn ze erg mooi, maar de exemplaren die je soms op ebay voorbij zie komen hebben meestal serieuze problemen. Van de wijzers en wijzerplaat tot de drukkers en kast (die niet van staal was, volgens mij).
was te proberen…
Wel leuk zo’n achternaam.
Ja toch. Er schijnen heel veel Hanharts te wonen in Zwitserland. Vrij gewone naam. In Nederland duidelijk minder. Oom van mij is teruggegaan tot ca 1450. Wij komen uit Steckborn. Als beroepsmilitair ingehuurd door Willem van Oranje.
Ja altijd leuk en interessant zo’n stukje historie. Btw kan mij zo voorstellen dat Hanhart ook nog een betekenis heeft wellicht? (mijn Duits is uhm…rusty)
Ik heb horen zeggen dat het staat voor, “zo hard als graniet”. Neem dat niet te letterlijk alsjeblieft!
Is dat niet hetzelfde horloge van Jort Kelder die gejat was en waarbij @AmsterdamVintageWatches hetzelfde model heeft gezocht en gevonden?
ik knijp m’n ogen hard dicht en tracht aan andere dingen te denken…
Prachtig ding!
Ik ben als jonge gast al gaan motorrijden, om wat stoer over te komen. Ha ha.
Haha…en ik doe een Damasko op staal om de pols…om extra gewichtig over te komen.
Gekkigheid op de zondagochtend…
Ha ha, bakkie leut in de linkerhand en typen maar op dat tablet. Ik stop maar anders moeten we off topic!