Op zoek naar een nieuwe daily , gada
Mijn huidige GADA en infeite ook enigste horloge, de seiko alpinist SPB243 (grey dial) doet ondertussen al een jaar dienst en elke keer ik er naar kijk blijft ik het geweldig vinden (enigste detail dat me lichtjes stoort is de dikte van 12,9mm op mijn pols van 17cm pols).
Maar, het begint toch ook stilaan te kriebelen om mss iets anders te kopen. Ik merk dat steeds weer op field watches uitkom , in elk prijs segment. Mijn favorieten zijn o.a. de citizen bm8560 garrison (te groot) , seiko 5 gmt ssk (maar te dik) , een tudor ranger en een rolex explorer 2.
Als er hier op het te koop forum een Nivada, Smiths of Hamilton te koop komt ga ik ook altijd eens kijken, maar nog niets gevonden dat me meteen een bod deed uitbrengen.
In de winkel en op youtube de Hamilton Murph al meermaals bewonderd. De numerals en cathedral hands en dat die no date is maakt deze voor me een net iets elegantere field watch dan de alpinist. De Murph vind ik ook het mooiste model dat Hamilton in de catalogus heeft, zie die veel liever als de khaki field of andere modellen.
Dan kwam ik op de Hanhart HD12 preventor en deze lijkt me meer value for your buck (?) voor het prijsverschill met de murph. Begin juni zou die terug in stock zijn op de stalen band met de zwarte dial aan 1.095 EUR.
De HD12 lijkt erg op de Murph, met betere lume en water resistance. Betere movement voor zover ik daar iets van begrijp, wel met een kleinere power reserve maar in mijn hoofd wordt dit mijn daily en sowieso denk ik niet na elk weekend te wisselen van horloge maar draag ik ze eerder weken op een stuk.
Bon, ik zou graag jullie meningen hebben over de Hanhart (ga ik te hard mee in de youtube hype vd review videos en is die eig geen 1100 EUR waard)?
Sowieso is de Hanhart al op het uiterste van mijn budget, dus een Tudor Ranger of Rolex Explorer 2 gaat het niet worden. Rond de 1.000 EUR is eigenlijk ook de limiet van wat ik aan een horloge wil geven, ik denk niet dat dat snel gaat veranderen.
Er is nog altijd de tweedehands markt, en hier op het forum monitor ik regelmatig wat daar te koop komt. Niet zoveel dat daar momenteel mijn aandacht trekt, er is 1 advertentie die ik al meermaals herbekeken heb maar dat is dan weer iets volledig anders , een Longines Master met een witte dial die daar momenteel aan 1150 EUR staat. Maar die is mss wat te dressy dat ik die day to day niet zo vaak zou dragen. De witte dial vind ik wel cool, de blauwe wijzers daarentegen wat minder. Ik heb het niet zo met blauw op een horloge :-/
Mocht iemand een anders voorstel willen doen vat ik het hier even samen
(field watch)
Zwarte / grijze / (witte) dial
40 mm of minder
niet te dik, dus 12mm of dunner
Rond de 1.000 EUR nieuw of tweedehands
Merci voor de input!