Een tweede seiko alpinist gaat het dus niet worden. Oris jawel daar moet ik me mss toch wat meer in verdiepen, ook op het maybe lijstje
Enige commentaar die ikzelf heb op de Hanhart HD12 is het feit dat er geen quick adjust / on the fly op de bracelet zit, wat toch wel zou mogen voor die prijs in 2025
Hanhart is een Duits kwaliteitsmerk met een eigen geschiedenis. Ik geloof ook nog een zelfstandig bedrijf. Je zal niet snel een 2e op straat tegenkomen. Gehard staal spreekt mij ook aan en er zit een prima uurwerk in. Je doet er zeker geen miskoop mee.
Heb je wel eens naar Glycine gekeken? Goeie horloges voor leuke prijzen.
Traska Summiteer?
Random plaatje van 't internet:
Heeft zo die field watch/Explorer-vibes. Stoer maar stylish.
Erg dun. (~1cm?).
Deftig Miyota-uurwerk.
Tof merk.
~€600-700, en kan je ook wel een paar tweedehands vinden (Chrono24, Vinted, Marktplaats en hierzo).
Als ik € 1000,- te besteden had zou ik voor de Nivada in het blauw gaan.
Mooi ding!
De Murph vind ik een stuk mooier dan de Hahnhart.
Deze is ook een leuke in deze categorie al staat ie te boek als een vlieger.
Je hebt je huiswerk al gedaan!
De Preventor HD12!
Niks aan toe te voegen.
Alle vergelijkbare Duitse horlogemerken hebben hun prijzen al verhoogd.
De Hanhart is goed geprijsd voor wat je krijgt.
Ik zou dit veel eerder dan een Murph kopen iig.
Ja fully agree
Het uiterlijk moet je aanstaan uiteraad maar ikzelf ben er zeer tevreden mee. Draag hem bijzonder vaak. Goede “bang for buck” in mijn ogen.
Anderzijds is de Baltic Hermétique Tourer ook het overwegen waard?
Excuses ik had de Hahnhart Pioneer one voor me. De Murph en de genoemde Hahnhart openlopen elkaar vrij weinig dan zou ik persoonlijk voor de Duitser gaan…
Moest ik nu een fieldwatch kopen dan ging ik voor een Serica 6190
Het klinkt wel alsof er in je definitie van fieldwatch ook een stukje sporthorloges mee mag. Daarom wellicht een mooie Omega:
Of een Formex Essence:
Ook leuk: de ‘Bulova 98A255’.
Ik ben gegaan voor de Hanhart. Ik verkies hem boven de murph vanwege de spierwitte markers, HD12 staal en het hogere tikgetal. Leuk detail is de lume op de secondewijzer.
De stalen band is netjes en draagt prima, maar een fijnafstelling had inderdaad gemogen!
Het HD12 staal lijkt te werken, ik kan nog geen spoortje ontdekken. Verder is het fijn bandenswappen met de zwarte plaat.
Kan een perfecte daily voor je zijn. Ikzelf pak in de praktijk toch vaker een duiker merk ik.
Succes!
Grg, Vigorelli
Dankjewel voor de plaatjes, prachtig die Hanhart… Naar een duiker ga ik niet grijpen, die modellen zeggen me eigenlijk niets
Bedankt aan iedereen voor de recommendations en plaatjes, er staan echt nog wel enkele mooie opties tussen zoals die formex, Nomos, Bulova (raar genoeg kan die me wel bekoren). De witte Yema en Serica 6190 dials zijn net iets te vintage inspired om die als daily te dragen.
De Traska komt wel bij op de lijst! Nivada vind ik ook cool, maar die F77 Aventurine dial vol witte stipjes zou ik wel heel op uitgekeken zijn denk ik
Ik ga er hier zelf nog 1 heel obvious choice toevoegen, die altijd naar boven komt wnn er alternatieven gevraagd worden voor Hanhart nl een Sinn. Die zit boven mijn budget maar eventueel wel tweedehands te vinden. Sinn 556 of een 104 met een witte dial vind ik beiden nog wel mooi, maar de dial is net iets saaier (of cleaner, het is maar hoe je het bekijkt) als de Hanhart met full numerals en cathedral hands