Hanhart kwaliteit

Hallo, ik ben nieuw op dit forum en op zoek naar mijn eerste “echte” horloge. Hiervoor wel een fraaie Seiko kinetic en een suunto sporthorloge gehad, maar ik vind het tijd voor een echt mechanisch horloge. Ik ben overigens echt geen kenner

Diverse modellen heb ik bekeken, o.a. de Omega Speedmaster en de Rolex Explorer 2, echter vond ik die het toch net niet, zeker voor de prijs.
Uiteindelijk kwam ik uit bij Hanhart, de Pioneer Mk1. Helaas kon ik er weinig over vinden en het merk is voor zover ik weet niet zomaar in NL te koop.
Hoe goed is de kwaliteit van Hanhart? Is het de moeite om er voor naar Duitsland te rijden?
Wat ik ervan gezien heb spreekt me erg aan. Zowel sportief als klassiek en met automatisch uurwerk. Overigens spreekt ook de prijs me erg aan, 2000€ ongeveer. Is dat niet te mooi om waar te zijn?

1 like

Ja hoor, niks mis met Hanhart. Prima horloges, uurwerken, afwerking.
Ben zelf met name gecharmeerd van de vintage modellen. Niet echt vergelijkbaar.

3 likes

Ik heb de Poineer MK I mono pusher meerdere keren in de hand gehad omdat ik ook meerdere keren overwogen heb deze te kopen.

Kwalitatief top, zeker gezien de prijs!

De versie die je het meest ziet heeft een diep zwarte glanzende wijzerplaat.

Er zijn voor een erg korte periode ook modellen gemaakt met een mat zwarte wijzerplaat.
Deze zijn echter zo goed als niet te vinden jammergenoeg.

Groet,

Noel.

Misschien is het niks voor jou maar ik ga hem toch even droppen aangezien je deze misschien nog niet kent. Kijk ook eens naar de Oris Pointerdate. Beetje dezelfde vibe maar geen chrono. Wél net wat goedkoper en in Nederland verkrijgbaar.

Ik vind het eigenlijk twee uitersten op horlogegebied.

1 like

Dank voor de tip. Mooi horloge ook. Ik ga in ieder geval deze zomer kijken bij een Duitse Hanhart handelaar, ben in de buurt dus dat kan wel.

Foto?

Ik heb nog geen foto, maar als ik m heb gekocht zal ik er zeker een foto van maken.

Inderdaad goed merk, en goede kwaliteit en je hebt iets aparts met historie

Ik heb zelf de admiral chrono

7 likes

Waarom?

Prachtige horloges van een merk wat mij erg aanspreekt. Wat ik ook erg goed vind is dat veel modellen gewoon ook als chronograaf 100m waterresistent zijn, da’s een leuke upgrade ten opzichte van de veel geziene 30 of 50m.

Eigenlijk vind ik alle kleurstellingen mooi. :slight_smile:

1 like

Heb jaren deze Admiral gehad. Niet stuk te krijgen. En ik heb het echt geprobeerd.

2 likes

Ook altijd met een schuin oog in de gaten gehouden. Zitten have modellen tussen, en een merk met een bak historie. Spreekt me ook altijd aan. Kwaliteit is idd dikke prima, niks mis mee.

Hier nog een uitgebreide review van de Pioneer MK1;

1 like