Blijf het een gaaf model vinden. Hanhart als merk van Fliegers mag dan niet een van de originele 5 zijn maar sluit daar wel naadloos op aan.
https://forums.watchuseek.com/f8/hanhart�s-pioneer-one-grey-now-available-4881649.html
Blijf het een gaaf model vinden. Hanhart als merk van Fliegers mag dan niet een van de originele 5 zijn maar sluit daar wel naadloos op aan.
https://forums.watchuseek.com/f8/hanhart�s-pioneer-one-grey-now-available-4881649.html
Ooooh… Een nieuwe Hanhart, met de distincte bezel, de rode pip, maar dan zonder de overbodige chrono. En nog wel 100m WR.
Hm. Ik kon wel eens een nieuw lustobject hebben. En bedankt maar weer, David. Precies wat ik nodig had. Guddumme.
Ik weet het goed gemaakt Chris…we kopen 'm met z’n tweeën en wisselen af…
Hahaha… Weet jij zeker dat jij dat met mij wilt? Want @HanDavinci kan je alles vertellen over de staat van mijn horloges. Zeker de bezels.
Maar ja, ik heb nu op de verlanglijst:
Ik kom vele duizenden Euro’s te kort, want ik heb geen zin in flipperen.
Die grijze is mooi! Ik heb zelf eens serieus gekeken naar de Pioneer MkII maar ben toen afgehaakt op de wijzers. Niet mijn ding, jammer want verder wel erg mooi…
Btw ben door mijn likes heen, maar vind je post wel leuk hoor.
Hmm…tja nu je het zo stelt…
Dat is een lastig dilemma idd. Vandaar dat Daffie veel flippert…
Ook heel gaaf idd. Voor mij is de rode pusher toch een afknapper bij deze modellen. Wel heerlijk typisch Hanhart, maar zou mij toch gaan irriteren aan die knoepert…
Dat dus. Ik vind het juist wel geinâg…
Btw…de Limited die eerder werd uitgebracht is ook mooi…en de standaard versie met witte wijzerplaat ziet er ook puik uit.
Damn…deze gaat toch echt op de lijst…
Sorry @Fate_Amenable_To_Change
https://wornandwound.com/review/review-hanhart-pioneer-one-limited-edition/
Ja bad move David, jij trekt dat niet.
Bij de eerste wissel gaan je de tranen in de ogen springen en voel je een steek in je hart.
jullie hebben mij overtuigd. Ik ga 'm maar gewoon zelf aanschaffen…betâh!
Bedoel je dat Hanhart niet in WO II door piloten werd gedragen?
Ik meen mij te herinneren dat men zegt de originele 5 zouden zijn : Laco, Stowa, Lange and Sohne, Wempe, IWC.
Ik kan mij uiteraard vergissen…
Wikipedia zegt o.a. dit over Hanhart:
“Der im Jahr 1939 eingeführte Eindrücker-Chronograph wurde an die Kriegsmarine und vor allem an die Luftwaffe ausgegeben.”
Jullie hebben allebei gelijk.
Hanhart leverde chronografen aan diverse “overheidsinstanties”, maar was niet één van de vijf producenten van het Flieger Baumuster-A en Baumuster-B ontwerp van de RLM, wat @daffie zegt.
Mooi merk wel. Maken eigenzinnige dingen.
Dank voor de verheldering Chris
Sorry voor de kick, maar wat is dit een mooi en clean horloge. Vooral de wijzers spreken mij aan. Gevoelsmatig dacht ik rond de 2000 euro maar de prijs is ook nog eens vrij scherp voor 900 euro.
Iemand al dit horloge aangeschaft? Zo ja een aanrader?
Excuses dat ik hier nog zo lang na de laatste post in deze thread op terugkom maar ik vind dit dus echt geweldig. Ik houd niet van chronografen (esthetisch houd ik gewoon niet van horloges met teveel wijzertjes en subdials, hoe eenvoudiger hoe beter, more is less, zoiets) maar de vormgeving van die Hanharts vind ik dus wel prachtig en dan is die Pioneer One echt een schot in de roos. Kan iemand iets zeggen over de degelijkheid van die dingen? De specs klinken goed.
Eigenlijk had ik voor mijn volgende investering mijn zinnen gezet op een Sinn 556 of een Damasko DS30, dus zeg maar minimalistisch Duits toolish, maar nu ga ik toch echt twijfelen… heb wat YouTube reviews opgezocht en ik vind vooral de manier waarop de kast opgebouwd is in zijaanzicht heel mooi: met de blasted draairing, daaronder de gepolijste rand, geborstelde zijkant van de kast en daaronder weer het gepolijste van de kast bodem, zoveel details bij elkaar zonder dat het een lompe knol van een kast wordt, echt heel bijzonder. Nou heb ik warempel nog last van, om maar in Duitse sferen te blijven, “die Qual der Wahl".
Zeker, maar dat zwart PVD-coated of hoe het ook heet is niet zo mijn ding. Als het dit model wordt zit ik te twijfelen tussen de witte en de blauwe versie.
Zeker ook tof met de witte wijzerplaat