Hardlex mineraal glas van Seiko Presage polijsten (met foto’s!)

Duidelijk, dan hoef ik normale isolatietape die ik nog heb liggen in ieder geval niet te proberen!

1 like

Dank voor het delen @Flex!
Ik heb zo’n zelfde Seiko met een paar kleine krasjes. Ik ga van de week eens kijken of ik deze met mijn Proxxon weg krijg. Volgens mij heb ik nog wel polijstpaste ergens en anders begin ik wel met een beetje tandpasta. Ben benieuwd. Het ergste wat me kan overkomen is dat ik een geheel nieuw glaasje moet kopen.

1 like

Succes @Arvid met het polijsten, hoop dat het bij jou ook lukt!
Misschien leuk om een foto te plaatsen van de schade, en het resultaat na polijsten. Ik ben benieuwd :smile:

1 like

Je kunt ook diamantpolijstmiddel nemen. Daarmee krijg je ook schade uit saffierglas.

2 likes

Hele late reactie hoor :slight_smile: maar ik heb laatst voor het eerst een zwaar bekrast acrylglaasje gewoon voorzichtig op de hand geschuurd met 600 (of nog fijner), en daarna gepolijst op de hand met doek en polijstmiddel speciaal voor plexiglas. Ging heel goed, zonder machines dus.

De hierboven prachtig beschreven methode ga ik zeker proberen op een mineraalglaasje waar ik nu een kras op gemaakt heb…dank!

1 like

Mooi gedaan :+1: