Hardlex vervangen door sapphire

Beste…ik heb laatst een pulsar solar gekocht met Hardlex glas erin…is dat te vervangen voor sapphire? Er zit nu al n kleine kras in…en ben echt altijd voorzichtig maar ik heb met mn hond gestoeid ms is dat de oorzaak …ik heb ook al 15 jaar een seiko met dat glas en dat is werkelijk krasvrij.
Groet Patrick

Ja dat kan…hier bijvoorbeeld.

http://www.horlogeglas.nl

Of even poetsen krasje weg…

Dank jullie wel …ik heb n prijsje opgevraagd bij genoemd bedrijf…betreffende het wegpoetsen…ik vind t vrij diep…maar wil wel n poging wagen…met koperpoets?
Groet Patrick

Dat haalt niks uit want glas is daar te hard voor.

Unipoets zou wel kunnen want dat is op carborundum (synthetisch korund)…

of met groene zeep

2 likes

Er is er altijd weer ééntje die…:sunglasses:

2 likes

Hardlex is toch geen glas?

zeker wel, mineraalglas met een kraswerende coating

1 like

Ik heb zojuist n keurige prijs gekregen voor het vervangen in sapphire…dan ben ik gelijk klaar en heeft t horloge een upgrade.

Bedankt en hartelijke groet Patrick

Zo snel kan het gaan :smile:

Mag ik vragen wat je daar voor kwijt bent?
Zit zelf nog met een Citizen met lelijke kras erop…

Hallo…
ik heb inmiddels mijn pulsar weer terug voorzien van Sapphire glas…het is gewoon nieuw…perfect!
Ben zeer tevreden over het resultaat…en de wetenschap dat er nu Sapphire in geplaatst is.
Bastinqk en van Druten heeft dit perfect uitgevoerd en ik ben de tipgever er dankbaar voor!

Groet Patrick

Zonder foto vóór en ná is het niet gebeurd…

Foto voor en foto na…

2 likes

Valt niet mee om naar goede foto te maken maarre het is werkelijk uitgevoerd…

Groet Patrick

Die kan er weer even tegen!
En nu hoef je niet zo voorzichtig meer te zijn.

1 like

Ja inderdaad…soort upgrade van het horloge en dat voelt goed.

Goed weekend he…

1 like

Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar.
Genoeg horloges die, om winstredenen schat ik in, uitgerust worden met mineraal glas terwijl de verkoopprijs dit niet reflecteert. Seiko met z’n Hardlex heeft daar inderdaad een handje van. Als Seiko liefhebber vind ik dat toch wel jammer.

1 like

Hallo, tuurlijk mag je dat weten.

Ik heb 81.70euro betaald inclusief waterdichtheidstest nieuwe pakkingen en terugverzending en alles netjes gedocumenteerd.

Groet Patrick.

1 like