Ik ben sinds januari 2-3x per week aan het hardlopen en wil nu een horloge die alles voor mij bijhoud. Nu loop ik met de Nike+ sportband, werkt prima maar ja, dit gecombineerd met een horloge is toch leuker!!
Aangezien ik eind april jarig ben komt dit perfect uit.
Ik ben dus aan het kijken naar een sporthorloge wat ik ook kan dragen als ik niet aan het sporen ben. Vaak zien ze er te sportief uit(daar zijn ze natuurlijk ook voor gemaakt). Maar ik wil het ook doordeweeks/weekend dragen.
-Sterke voorkeur voor 100 mtr waterdicht
-Ingebouwde GPS
-icm software informatie uitlezen
-Hartslagband heb ik niet nodig
-ook draagbaar buiten het sporten om
-gecombineerd(software) met IOS of Android is niet nodig, sterker nog ik heb geen telefoon met dit besturingssysteem dus dit gaat niet.
De Suunto Ambit spreekt mij aan, heeft iemand hier ervaring mee? Of wellicht andere types?
http://www.suunto.com/Products/sports-watches/Suunto-Ambit/Suunto-Ambit-Silver-HR/
Ik heb zelf een Nike+ horloge gehad en inmiddels ben ik overgestapt op een Garmin Forerunner 620. Beide zijn voor hardlopen prima maar zou ik niet aanraden voor dagelijks gebruik. De Suunto die Ambit 2 die jij al laat zien is wat mij betreft de enige die een beetje in de buurt komt. Ik ben tijdens het rondkijken in elk geval geen variant tegengekomen die echt handig is in dagelijks gebruik. Tuurlijk laat mijn Garmin ook de tijd zien maar dat is dan ook het enige. De Suunto heeft bijvoorbeeld ook een alarm en ook qua stijl is de Suunto iets passender voor normaal gebruik.
Voor reviews wil ik je echt dcrainmaker.com aanraden. Hij test bijna al dit soort horloges extreem uitgebreid, inclusief software, nauwkeurigheid etc. Is een heel verhaal maar op basis daarvan kun je volgens mij prima een keuze maken.
Dank je voor de website, ik ga er eens neuzen. Er komt ook een nieuwe Garmin, is alleen nog een stukje duurder.
Voor het hardlopen zweer ik ook op de Garmin (nieuw of oud). Voor professionele renners die nog meer info (VO2Max etc ) willen zeg ik Polar. Allebei niet een super combinatie in het dagelijks leven. Gewoon gescheiden houden (
Waarom 1 als je 2 kunt krijgen 
Die optie is er altijd:~. Maar ja om twee horloges te kiezenā¦Dat is helemaal lastig.
Ik heb al een paar jaar een Garmin 305 wat goed bevalt maar met wat nadelen:
Net even te groot om normaal te dragen
Communicatie met Apple computer is niet altijd even makkelijk.
Langzamerhand worden de kleine nummers moeilijker te lezen, oudere renners kunnen beter uit de voeten met zon joekel uit de 205 serie!
Websoftware van Garmin is heel goed met integratie van Bing maps
Suunto heeft een hele goede naam (zeker in de Atletiekwereld) en ik vind inderdaad dat ze ook modellen maken die je onder je Ā“normaleĀ“ kleding aan kan.
Ik bedoelde ā¦ een Garmin 205 of 310 met zeer goede reviews en daarnaast een leuk horloge voor dagelijks gebruik (