Hardlopers horloge

Hallo, ik ben hier omdat ik op zoek ben naar een goed, en vooral simpel horloge voor hardlopers. De meeste hebben tegenwoordig 101 functies waar ik geen belangstelling voor heb. Ik wil er eentje die duidelijk piepjes geeft als je intervaltraining doet (dus een piep na 2 minuten en dan weer een na 10 minuten en dan weer een na nog eens 2 minuten enzovoorts. Zodat je weet wanneer je moet versnellen en vertragen) en met een duidelijke display, zodat je het horloge niet voor je neus hoeft te houden terwijl je aan het hardlopen bent…
En dan met een stopwatch functie en met ronde-tussentijden. De rest is meegenomen. Dus de gewone tijdsaanduiding en alarmfunctie etcetera mag. Maar ik hoef er geen hoogtemeter en geen barometer bij en ook geen hartslagmeting en ik hoef er niet mee onder water en ook niet de ruimte in en zo.
Wie kan me de mogelijkheden noemen?

Beste Christel,

Dit soort horloges zijn quartsuurwerken en hebben een speciale functie voor een bepaalde sporttak.
Daarvoor denk ik dat je het beste dit probleem kan voorleggen aan een sportwinkel.

Hoi Freddy, Ik postte een bericht met mijn vraag op een hardlopers forum, en daar gaven ze me het advies om het eens hier te proberen. Dat heet toch ‘van het kastje naar de muur en terug’, is het niet?

dat zijn niet bepaald horloges die de aandacht hebben van horloges liefhebbers, meer van hardlopers,…

Hoi Christel,

Nike heeft een hele serie horloges, waar zeer waarschijnlijk wel iets voor je bij zit.
Ik heb zelf een redelijk eenvoudige, zonder de interval piepjes, maar wel met een goede tijdmeting, tussentijden, etc…
Succes

kijk eens op www.horlogehuis.com.
dan fila aantikken misschien is dat wat je zoekt.
gr oscar