Ik heb gisteravond mijn Harwood 1928 binnen gekregen. Ik kan stoppen met verzamelen, heb mijn “grail”.
Hoewel ik eigenlijk een voorkeur heb voor handwinders, is het eerste in serie geproduceerde automatische polshorloge toch wel een topstuk in mijn verzameling. Sorry dat ik eerder verschrikkelijk lelijke foto’s heb laten zien, ligt aan de fotograaf niet aan het horloge. Hopelijk zijn deze beter.
Het uurwerk loopt, hoe goed dat moet ik nog testen. Maar de staat van het horloge is ongelofelijk voor een horloge uit 1928. De kast is zonder slijtage met perfect gebleven waarschijnlijk geëmailleerde zwarte patronen op de hoeken. Ook de gravering aan de zijkant van de kast is zonder schade.
De zilverkleurige wijzerplaat lijkt wel nieuw en heeft een lijnen structuur die aan textiel doet denken. Wijzers en markers zijn nog netjes.
Hoe is het mogelijk na meer dan 80 jaar. Het horloge is vast alleen maar in een kluis bewaard?
De kast is klein zoals voor de tweede wereldoorlog in de mode was: 29 X 32 mm zonder kroon. (maar dat kan in dit geval ook niet anders). Maar toch is het nog wel draagbaar kijk maar.
Komen er ook nog foto’s van achterkant en kaliber?
De achterkant is niet interessant gewoon glad, staat niks op.
Het kaliber is heel interessant, maar ik ben bang voor schade bij openen.
De kast is nog zo perfect…
Komen er ook nog foto’s van achterkant en
kaliber?
De achterkant is niet interessant gewoon glad,
staat niks op.
Het kaliber is heel interessant, maar ik ben bang
voor schade bij openen.
De kast is nog zo perfect…
1928… Dat maakt het toch wel heel interessant. Het formaat zou me tegenhouden, zo’n bund vind ik wel een mooie oplossing. Ik vind het wel heel speciaal. Gefeliciteerd!