Zoals hier op het forum te lezen is, zijn er bij Heleven in Hasselt nog Certina’s aan 50% te koop.
Er waren slechts nog 2 automaten. Diegene die ik bekeken heb, was de Powermatic 80.
(even voor diegene “die mijn Keulen verhaal” gelezen hebben, ik vind de DS Powermatic nog altijd iets te groot voor mijn pols, maar moest hem toch passen)
Het gaat over die met een bruine lederen band, zwarte wijzerplaat en een soort “rosé” wijzers en cijfers.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in de vitrine maar niets vond maar als je die omdoet dan valt het best goed mee.
Alhoewel “rosé”, is dit wel iets blijvend???
Daarenboven zou ik met dit rosé dan weer 1.001 opmerkingen van mijn collega’s krijgen … .
In een andere winkel was ik aan het kijken naar de Tissot PR 100 automaat. Maar nu iets heel raars, dit werd afgeraden door de verkoopster/eigenares.
Zij vroeg wat voor werk ik deed en toen ik zei dat ik veel met computers werkte, zei ze dat deze horloge te veel zou afwijken omwille van het “magnetisch veld”.
Als zij echt moeite had gedaan dan had ze die mij kunnen verkopen maar zij raadde mij het niet aan. Een verkoopster die niet wilt verkopen, heel raar.
Daarboven zei ze ook dat de “ETA 2824-2” maar zeer “basic” is. Niet slecht, maar daar stopt het ook bij.
Eigenlijk adviseerde ze mij om door te sparen en dan later bv. een Omega te overwegen. Die movement zou veel meer superieur zijn, anti-magnetisch, … .
MAAR de kostprijs is natuurlijk ook wel 8 keer zo hoog … .
Klopt dit wat zij vertelde over het “magnetisch veld” en dat dit vooral niet interessant is voor IT’ers en dat ETA2824-2 niet zo … is.
Laatste opmerking: toen ik haar zei dat diezelfde ETA ook in haar Longines horloges zat, toen zei ze dat deze ETA2824-2 toch beter was dan die van in de Tissot’s.
Is dit niet exact dezelfde als in de Tissot’s?
Kan iemand mij dit even verduidelijken, want ik weet het even niet meer?