Denk dat je inderdaad deels een terechte associatie maakt het de goud/staal modellen van Breitling
Mijn smaak is in de loop der tijd veranderd zeker veranderd en zal dat naar de toekomst ook zeker doen
Ooit vond ik Breilting zoveel mooier dan Rolex toen elke barman in hippe kroegen een sub of GMT droeg
Breitling was oten voor mij de anti keuze … anders dan de norm en toch "exclusief"
Let op, dit is de tijd van Miami Vice met Sonny Crocket met een staal/gouden datejust
Toen kon je als echte vent gewoon pastel t-shirt dragen onder een hip jasje
Natuurlijk et een wijde bandplooibroek met instappers
Dat alles tot ik een Speedmaster Mark II cadeau kreeg van mijn vader
Dat heeft mijn smaak zeker veranderd
Ik had hetzelfde met Breitling en draag nu al een tijd met veel plezier de SuperOcean.
Daarnaast heeft het een tijd geduurd voordat ik mijn vooroordelen tegen Rolex aan de kant kon zetten. Mede door verhalen hier dat een Steinhart er al heel aardig in de buurt komt ben ik op enig moment wat sceptisch geraakt, totdat de 216570 in beeld kwam
Deze moet ooit nog eens …
De grail is voor mij echt de nieuwe yachtmaster (116655)
Hoe lang dat zo blijft weet ik niet… Ik ontdekte gisteren dat het Rolex-rubber niet helemaal aansluit (zie foto)
Ik heb jaren al rondgelopen met de gedachte om een mooi horloge te kopen. Vaak naar navitimers gekeken en ook gepast. Die was het tocha altijd net niet. Totdat ik de Superocean Heritage tegen kwam en daarbij was ik direct verkocht!
Merkbeleving is natuurlijk mooi, maar ik denk dat je het meteen weet zodra je een klok voor het eerst ziet, of je hem wilt hebben. Merk maakt daarbij minder uit.
Tsja bi-color modellen zijn gewoon niet meer in de mode, maar vooral in combinatie met een blauwe wijzerplaat wordt het gewoon afzichtelijk. Maar goed, misschien verklaren wij elkaar over 10 jaar voor gek dat we nu niet massaal hebben opgekocht toen ze nog betaalbaar waren, je weet het niet…
Ik associeerde Breitling tot een paar jaar geleden ook altijd met veel goud en bling-bling. Tot ik mijn Colt Chrono Automatic kocht… Toen kwam ik erachter dat het een heel mooi merk is met een rijke geschiedenis.
Hm… Niet zo een verandering als bij jou, dat een nieuw (of althans voor jou) model/lijn een verandering bracht in je beeld/mening v n merk.
Bij mij Was t op n gegeven moment het kunnen waarderen vd eigenschappen v n merk/model.
Vroeger was de smp300 mn maatstaf waarmee ok andere horloges vergeleek.
Zo was Breitling te bling, panerai te groot, etc. Maar ook specifieke modellen, zoals een Monaco te… Vierkant…
Of complicaties, zoals chrono te druk.
Maar op n gegevens moment vond ik dat bling op z’n tijd wel leuk, en dat groot hoort wel bij een panerai, vierkantige horloges hebben ook zo hun charme, en een chrono staat best sportief en zien er bij handopwinder v achteren best leuk uit
Rolex, door het kopieergedrag van andere merken, heb ik een bloedhekel gekregen aan de Mercedeswijzer en het overbekende model is voor mij supersaai geworden. Zo erg zelfs, dat ik een prachtige Zodiac met mercedeswijzer moest laten schieten. De Rolex Daytona is dan een van de weinige lexen die ik leuk vind…
Leuk en herkenbaar topic. Ik had dus helemaal niks met een just date of day date van Rolex. Sterker nog, ik vond ze eigenlijk best suf en lelijk.
Vind ik nu een van de meest ‘pure’ en mooie horloges. Alleen even sparen…
Wat mij telkens opvalt als je zo’n open topic maakt dat altijd de merken Rolex, Breiling, Omega de revue passeren. Het lijkt wel of er niets anders meer bestaat.
Ik heb b.v. helemaal niets met Frank Muller bah bah wat een spuug lelijke dingen zijn dat. En dan de prijzen daarvan nog maar even achterwege te laten. Ik noem dit Pipo de Clown klokkies!
Het gaat niet om die merken, al zijn hier meestal wel de meeste meningen over. Ik vond het alleen leuk om te lezen wat mensen hier voor mening hadden en hoe deze is veranderd . OT: heb je Frank Muller nooit mooi gevonden of is hier een speciale aanleiding voor?
Ik ben ook geen fan van Frank muller horloges, maar daar het toch niet om in dit topic. Het ging toch om de game changer, de ommezwaai, etc. Iets waardoor je kon een horloge(merk) niet kon waarderen en nu wel. Of vice versa.