'Haute Horlogerie' Willem van den Berg, Liempde

Volgens Willem van den Berg uit 's-Hertogenbosch (‘Haute Horlogerie’ en hij noemt zich verder MBGG) was mijn slechtlopende zakhorloge geen probleem en we spraken een reparatieprijs af. Na een week of twee kreeg ik de melding dat het klaar was. Het bleek echter 60% duurder uitgekomen te zijn dan was afgesproken, maar een kniesoor die daarop let als je horloge weer lekker loopt. Onderweg stond het echter direct al weer stil. Bij het verdraaien van de wijzers bleek de grote wijzer ook achter de kleine te blijven steken. Ik balen. Na contact bleek Willem nu ineens niet meer overtuigd dat het horloge afdoende gemaakt was en raadde hij mij een, wat hij noemde A revisie, aan die bij hem op zo´n 700 a 800 euro uitkomt, zoals hij zei. Hij wilde het slecht afgeleverde horloge nog wel weer nakijken maar ik had geen vertrouwen meer in hem. Afspraken met deze horloger, alsmede de kwaliteit van zijn reparatie, waren mij te onzeker en vielen tegen.

Dat staat hem fraai. Mijden als de pest lijkt me.

Deze mijnheer S. uit Breda, heeft een klacht en daar weet ik van. Dat is vervelend voor beide partijen en dat kan gebeuren. Dat mag hij aan iedereen vertellen als hij daar behoefte aan heeft en zeker als ik onredelijk zou handelen, hem in de kou liet staan, en zou weigeren het probleem op te lossen. Dat ik vervolgens geen enkele mogelijkheid krijg om de klacht te beoordelen, laat staan op te lossen, verteld meer over hem dan over mij. Dit doet mij denken aan een gezegde van J.B. Weerman over onbevredigd. “Elk, die zich beklaagt omdat hij in de wereld, in zijn kring, niet aantreft, wat zijn hart verkwikken kan: geen eerlijkheid, geen vertrouwen, geen vriendschap of liefde, hij beginne met de oorzaak in zichzelf te zoeken”. Bij klachten gelieve contact met mij op te nemen zodat ik ze kan oplossen. Bent u tevreden, zegt het anderen. Getekend, Willem van den Berg Haute Horlogerie 's-Hertogenbosch. info@willemvandenberg.eu

3 likes

Als reactie op deze post: ik heb een breitling(2x) en een invicta bij Willem vd Berg laten repareren en tot tevredenheid. Ik herken me dan ook niet in de slechte-service post van deze gebruiker. De reparaties van Willem vd berg waren voor mij altijd zeer betaalbaar en uitgevoerd met expertise.
Momenteel ligt nog een horloge van me bij hem en ik ga er van uit dat ook dit keer het horloge netjes gemaakt wordt…

Ik kom al jaren bij Willem , en heeft voor mij verschillende reparaties uitgevoerd.
Deze reparaties zijn altijd naar volle tevredenheid uitgevoerd.
Ook komt het mij vreemd over dat een reparatie heel veel duurder uit valt zonder dat daar vooraf overleg over is gepleegd.

Het is niet terecht dat Willem door een negatieve post een slechte naam krijgt.

John

altijd moeilijk een enkele ervaring te posten…is altijd vervelend voor een van beide partijen en wederhoor is zeker aan te bevelen…maar toch, een prijsafspraak en vervolgens 60% meer betalen zonder vooraf overleg lijkt me niet helemaal correct.

2 likes

wou ook even reageren heb mij tac heuer kirium een service laten geven bij willem .
en dat heeft die volgens de afgesproken prijs gedaan.
en hij heeft hem goed gemaakt .

Sinds afgelopen weekend liep mijn zakhorloge ineens 5 minuten voor, welke normaal per week een seconde of 10 afwijkt. Wist vrijwel zeker dat het horloge gemagnetiseerd was, want er mankeerde niets zichtbaars aan en was ook niets raars mee gebeurd.
Twijfelde redelijk of het veilig was hem op een eenvoudig demagnetiseerapparaatje van een tientje te leggen wat onderweg is. Hij verzekerde me dat dat veilig was, en bood aan het even voor me te doen. Enkele seconde later was het klusje al geklaard.

Het horloge loopt weer als vanouds, en ik wil Willem hartelijk bedanken voor de goede service!

1 like

Nu al meerdere malen bij de heer Van den Berg langs geweest met verschillende kwaaltjes aan horloges. Iedere keer word ik vriendelijk te woord gestaan en biedt hij uitstekende service. Na een reparatie kwam ik erachter dat er een stofje onder het glas van mijn Longines zat. Dat was alleen in bepaald licht te zien en daar kwam ik dus ook pas maanden later achter. Zonder probleem heeft hij dat voor me opgelost.
Recent ben ik nog langs geweest om een horloge accurater te laten lopen. Ook dat was zo gebeurd.
Het bekijken van zijn zelfgemaakte horloges tijdens het wachten is trouwens echt de moeite waard.

Normaliter denk ik er niet aan om een ervaring met bedrijven te delen, maar in dit geval vond ik het wel de moeite waard. De heer Van den Berg is een vakman en daar zou ik zonder twijfel mijn horloges ter reparatie achter laten. :thumbsup:

3 likes

Net weer even bij Willem geweest in Liempde, wat een fantastisch mens is dat toch. Willem praat met zoveel liefde en passie over het vak, heerlijk! Even zijn Jeroen Bosch en zijn van Gogh om den pols gehad. Geweldig! Echte kunststukjes…
Binnenkort zal ik mijn custom made ‘van den Berg’ op het HF laten zien.
Mochten jullie ooit langs Liempde rijden (vlakbij Den Bosch/Eindhoven) gewoon even naar binnen wandelen :+1:t2:

3 likes

Bij Willem mijn Vintage Seiko 5, nog van mijn Opa, laten restaureren. Nadat hij er weer tikkend leven in heeft kunnen krijgen hebben we zelfs nog een nieuw glas en polsband kunnen vinden zodat ik het weer dagelijks kan dragen. Samen tot een mooie zeer tevreden oplossing gekomen.

En met de uitspraak van Willem: “Een Horloge met een verhaal is het waard!” kan ik het alleen maar mee eens zijn.

ontzettend bedank!

1 like

Afgelopen Oktober mijn Seamaster laten servicen, loopt weer als een zonnetje en volgens de afgesproken prijs. Heeft ook nog als een service mijn speedmaster even afgesteld zodat hij iets accurater liep.

Ik zeg zeker langs gaan, nette prijs en een top service!

1 like