Haviro - wie heeft meer informatie

Vraag: wie weet waar ik meer informatie kan vinden over Hofman en Vis uurwerken, ook wel bekend als Haviro? Ik kocht een aantal jaar terug bij een antiquair in Leeuwarden een zilveren horloge van dit merk, ik wil graag meer weten over dit object. Het schijnt Rotterdams te zijn. Kan op Google weinig vinden. Iemand tips?

1 like

Welkom op dit forum.

Betekenis afkorting haviro

Haviro.

Hofman en Vis, Rotterdam, Uurwerken

Als je haviro intkt in google laat deze enige resultaten zien.

1 like

Hartelijk dank voor uw reactie. Deze informatie had ik zelf reeds gevonden (zie post). Google biedt heel weinig informatie over Haviro. Weet u wellicht meer over dit merk? Uit welke tijd is het, bestaat het nog?

Gezien het design zal het wel jaren '70 zijn.

Een foto van het uurwerk is handig om er meer over te weten, al is de kennis van damesuurwerken kleiner op het forum.

1 like

Er zal niet veel over het horloge ‘Haviro’ bekend zijn. Als je ‘Hofman en Vis’ intikt bij google en laat zoeken, kom je wel artikelen tegen over deze firma. O.a. de aankonding van winkelnieuwbouw in R’dam na WO II, overname door Hagemeyer jaren later, enz. Het is lastig zoeken omdat je steeds in oude kranten moet zoeken in de tekst.

Maar deze Fa. heeft onder eigen naam (op de wijzerplaat) horloges verkocht. Het deksel moet er even af, om te weten te komen welk uurwerk gebruikt is.

1 like