He he, even tijd om mijn Timex voor te stellen

Dag allemaal,

Op deze zaterdag, na een lekker drukke werkweek, en tussen de weekendbooschappen, het kindergedruis en de bereiding van het avondeten door, had ik vanmiddag even tijd om mijn ca. 3 weken geleden binnengekregen Timex te fotograferen en er iets over te schrijven.

Dus, mag ik voorstellen: typenaam onbekend (dat begint goed :#), handopwinder die lekker licht draait, blauwpaarsgrijze wijzerplaat met witte minutenring en wijzers waarvan het lumen verkleurd is. Onderaan op de wijzerplaats, in minifont, staat vermeld: ‘Great Britain’. Dit kan er mijns inziens op duiden dat deze Timex, als Amerikaans merk, in het Verenigd Koninkrijk is geproduceerd of dat het deze aanduiding heeft gekregen als het model voor de Engelse markt geproduceerd zou zijn. Wie kan hierover iets meer vertellen?
Daaronder staat een type- en/of productienummer: 27676 - 02576. Weet iemand welke van deze nrs. het type-/productienr. is c.q. de productiedatum aangeeft?

De kast in kussenvorm meet 35 mm zonder kroon, en draagt op deze blauwe band zeer comfortabel. Loopt bovendien uitstekend op tijd, zo goed dat je bijna zou denken dat er een gloednieuwe ETA in zit… Hoe het uurwerk eruit ziet kan ik helaas niet laten zien, ik heb geen tool om het deksel te liften.

Here are the pictures:

Voor wie zich voor Timex’ bedrijfshistorie interesseert: op http://www.fundinguniverse.com/company-histories/timex-corporation-history/ is deze uitgebreid gedocumenteerd, waarin veel interessants over marketing, verkoop, internationale bedrijfsexpansie en management specifiek in de Amerikaanse horlogeindustrie d.w.z. in een land dat lange tijd 's werelds grootste economie had, uit de doeken wordt gedaan.

Ik nodig jullie graag uit om hier jullie Timex te showen, ben heel benieuwd naar welke andere vintagemodellen er nog circuleren :slight_smile:

Vriendelijk gegroet,

Mijn beste,

Ik heb geen helaas geen Timex in de collectie,
doch ik heb wel genoten van jou Timex-Show!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Leuke klok man! Gefeliciteerd! Timex altijd een beetje gezien als ‘erbij’ (houdt me primair bezig met digitaal, maar ben ook erg geinteresseerd in analoog); voelde vaak (en is het ook een beetje) als een ‘plakmerk’, gevuld met Zwitsers, Hongkongnees, Duits, etc etc.
Maar sinds een paar Timex aankopen toch wat meer waardering gaan krijgen voor dit USA ‘brand’.
In essentie gaat het merk voor (welliswaar de wat meer ongecompliceerde-) kwaliteit. Toch kwaliteit.
Mijn ogen zijn in ieder geval inmiddels geopend :wink:
Ik wens je veel draagplezier!

Ook geen Timex hier, maar wel gefeliciteerd met deze mooie aanwinst! (tu)

Mooi ding, zijn leuke horloges!

Xavier Schreef:

Daaronder staat een type- en/of productienummer:
27676 - 02576. Weet iemand welke van deze nrs. het
type-/productienr. is c.q. de productiedatum
aangeeft?

Xavier,
felicitaties met dit horloge.
Een typisch jaren 70 design, ik hou er wel van.

Als ik het goed begrepen heb staan de laatste 2 digits vooor het produktiejaar. In dit geval dus 1976.

erg fraai design hoor, echt 70-ties. Ben wel nieuwsgierig naar het uurwerk :slight_smile: wat voor sluiting zit erop?

Dragen dit horloge trouwens, niet echt iets om te bewaren in een doosje

Altijd al sympathie gehad voor een merk als Timex.
Lekker ‘no nonsence’ ontwerp.

Mooi Horloge… (tu)

maar… wat mij direct opviel… ze lijkt als een EMMER water op mijn ZentRa Savoy

met uitzondering van de wijzerplaat dan… en mogelijk het uurwerk… de mijne is electronisch… Ohja… zet er even een 19 mm band op… komt er ook voor mijn ZentRa…

Dank je! De kast is inderdaad exact hetzelfde, het lijken wel broertjes, en dat je 'm ook nog 's op dezelfde of erg erop lijkende Nato draagt is wel helemaal toevallig zeg! Dus zeg ik hiermee tegen jouw ZentRa: mooi horloge… :slight_smile:

Mvg,

Ik heb nog een ufo model timex electronic liggen en een lcd, foto’s volgen…

Da’s een oudje zeg! Staat er een nummer op de wijzerplaat of op de achterkant? De 2 laatste cijfers schijnen het productiejaar aan te duiden.

Mvg,

Leuk ding, electromechanisch uurwerk. Qua bouwwijze net een goedkope wekker, maar héél moeilijk stuk te krijgen :slight_smile:

1 like

Even snel gekeken maar er staat geen nummer op, mijn andere volgt nog met foto.

Zoals beloofd de tweede…

wordt heeeel weinig gedragen en ja ik weet waarom (:smiley: (:smiley:

Mooie klok, ik kwam er onlangs ook nog 1 tegen maar lukt mij nog ff niet om een plaatje te plaatsen…

Wat doet zo’n klokje nu nog tegenwoordig???

Laat maar zien svp. Timex brengt weinig geld op hoor…

Mvg,

Domme vraag misschien maar hoe upload ik een foto vanaf een ipadje??

Ik heb geen idee, want geen ervaring met Apple, heb een Samsung tabletje…

Groet,