Al zeer ruime tijd ben ik vruchteloos bezig met een zoektocht naar mijn ideale daily beater. Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij Citizen, en dan wel de NY-duikers. Deze hebben inmiddels wel een speciaal plekje bij me, mede vanwege de lekker compacte maat, kroon op 8 uur, en dag/datum.
Ik ben begonnen bij de titanium NY0100 met groene dial en bezel. Plaatje voor de sfeer:
Echter na enige tijd kwam ik de NY0040 full-lume-dial tegen. Ik had altijd al zo’n Tsjernobyl plaat willen hebben, dus de titanium rouwdouwer verkocht en de NY0040-09W besteld. Jammer van de downgrade terug naar staal, maar so be it…
Op de dag dat de NY0040-09W op de mat plofte, kwam ik er via ome Google achter dat deze lichtgevende plaat dus ook gewoon in een titanium kast verkrijgbaar is. Weliswaar in een Italy limited 1000 stuks editie, maar gelukkig durft DHL dit wel gewoon van Italië naar Brabant te brengen:
Dusss, misschien is de zoektocht wel voorbij? Misschien is dit wel mijn ideale daily beater? De tijd zal het leren…
Note to self: “Denk voortaan aan de voorkant beter na, in plaats van impulsaankoop op impulsaankoop. Dit geflipper kost onnodig tijd, energie en euronen.”
Hier nog een laatste foto van de NY0040 gebroederlijk naast de NY0108. De NY0040 (nagenoeg ongedragen) zal binnenkort in het blauwe gedeelte verschijnen.
Gefeliciteerd met deze gave NA! Zou eens een nachtduik overwegen denk dat je dan echt de ogen uitkijkt op je lumedial aangezien alles 10x wordt vergroot onderwater😎
De laatste keer dat ik een nachtduik maakte, gingen alle Egyptische lampen uit. Zaten we in het donker in de Rode Zee. In het donker stijgen en vervolgens in het donker aan de oppervlakte. Niet leuk.
Ik kan me levendig voorstellen dat bij de keuze tussen twee nagenoeg identieke horloges de lichtere, comfortabelerere versie 100% van de polstijd krijgt maar ik kan natuurlijk niet voor TS spreken.
Anyway, leuk ding, felici! De NY0040 is echt een klassieker.
dit dus, denk dat de keuze dan inderdaad vaak op de titanium variant zal vallen.
Ik kan dus prima afscheid nemen van de 0040. De horlogekist zit verder ook al vol genoeg…