Yeah.
Chips en bier erbij.

Elf.
Yeah.
Chips en bier erbij.

Elf.
Ik zal het nooit begrijpen. Wat vinden mensen
precies mooi aan die seiko klokken? Mist echt elke
vorm van verfijning en balans.
Je drukt je verkeerd uit. Jij mist elke vorm van verfijning en balans, dat moet je schrijven en het niet als feit aandragen en jij hoeft dat ook niet te begrijpen. Een horloge is nou eenmaal vaak een kwestie van smaak en die is individueel bepaald. Als je zo maar elke liefhebber van het merk opzij zet dan vind ik dat niet respectvol. Ook ik vind sommige klokken niet mooi waaronder ook veel seiko’s, maar kan wel heel goed begrijpen dat een ander er lyrisch over kan zijn.
Iets anders is het als er over kwaliteit van bijv. een uurwerk gesproken wordt, dat is wel meetbaar. Je hoeft mijn klok echt niet mooi te vinden, als ik hem maar mooi vind.
Groet Bert
Thanks, ik blijf hem schitterend vinden. Ik had hem nooit in het eggie gezien, maar de beelden op internet kloppen echt.
Bert
proficiat!
Dank je , draag hem elke dag op dit moment.
Groet Bert
Daar heb je gelijk in, anders had ik het wat de
duiker betreft bij de Steinhart gelaten, die vind
ik nog steeds mooi. Het is deze Seiko geworden
omdat ik hem mooi vind en mijn andere Seiko al
jaaaren perfect is en mooi blijft. Het is wel een
andere prijsklasse natuurlijk. Ik kreeg zelfs van
iemand te horen dat hij het vreemd vond om zoveel
geld aan een Seiko uit te geven.Groet Bert
Ik wil niet lullig doen, maar dat vind ik nu ook!
Niemand is het blijkbaar met mij eens!
Heel veel plezier er mee
Hendrik
Bert928GT Schreef:
-----. Ik kreeg zelfs
vaniemand te horen dat hij het vreemd vond om
zoveel
geld aan een Seiko uit te geven.Groet Bert
Ik wil niet lullig doen, maar dat vind ik nu ook!
ik heb dat ook n beetje. gezien de technniek, kwaliteit, afwerking, etc zal t vast zn centen waard zijn, maar als ik me bedenk dat ik voor t geld n tag heuer monaco of n panerai kan kopen, staan die hoger op mn verlanglijstje.
marnix.moed Schreef:
ik heb dat ook n beetje. gezien de technniek,
kwaliteit, afwerking, etc zal t vast zn centen
waard zijn, maar als ik me bedenk dat ik voor t
geld n tag heuer monaco of n panerai kan kopen,
staan die hoger op mn verlanglijstje.
Zou dit mede komen omdat Seiko toch vooral bekend is van de betaalbare klokken? Dat is een stempel waar je kennelijk niet zo makkelijk vanaf komt.
De dure merken hebben immers geen horloges onder de €1.000 of nog meer.
marnix.moed Schreef:
Ik heb dat ook n beetje. gezien de technniek, kwaliteit, afwerking, etc zal t vast zn centen waard zijn, maar als ik me bedenk dat ik voor t geld n tag heuer monaco of n panerai kan kopen, staan die hoger op mn verlanglijstje.
Heb ik juist totaal niet. Ik vind een Tag Heuer en Panerai van zulke 13 in een dozijn klokken. Je ziet ze zovaak dat ik het niet meer iets bijzonders vind.
Ach ja, zoveel mensen, zoveel smaken natuurlijk. En de mens is een kuddedier 
Zo’n MM is typisch een horloge voor de gevorderde liefhebbers.
Proficiat Bert928GT. Leuk om zo’n bijzondere klok hier eens te zien.
Dank je wel voor je antwoord, ik denk er net zo over. In deze interesseert mij de merknaam helemaal niets, ik ben gewoon voor het uiterlijk en de superieure techniek gegaan. Het uiterlijk stond echt voorop. Voor mij , en dat is een smaakkwestie, is het de mooiste duiker die er is en stiekem ben ik ook gecharmeerd van de techniek. Ik denk dat je dezelfde vergelijking kunt trekken tussen Toyota en lexus, dat is ook gewoon Toyota. Als ik de Rolex of Omega Seamaster mooier had gevonden dan had ik die gekocht.
Groet Bert
Horloges zijn zo persoonlijk, daar blijf je over twisten. En het maakt niet uit of ik hem lelijk of mooi vind, wat iemand er qua geld voor over heeft. Kan er wel van genieten als iemand helemaal wild van zijn klok is. En wie ben ik omdat te verpesten. Geniet ervan en veel plezier ermee !
Quote;
“voor de gevorderde liefhebbers.”
Dat is een mooie stelling !!!
Elf.
Heb je er al genoeg van Bert, want dan neem ik hem graag over van je !!!:D:P
Ik vind het ook een top klok, hij staat zeker op mijn hele lange lijst van Must Haves
En je kent het gezegde he? ‘’ een Seiko koop je voor je zelf, en een Rolex koop je voor een ander “”:#
Ik zou hem ook kopen maar toen heb ik eerst deze gekocht !!!
-ej- Schreef:
precies mooi aan die seiko klokken? Mist echt
elke
Je drukt je verkeerd uit. Jij mist elke vorm van
verfijning en balans, dat moet je schrijven en het
niet als feit aandragen en jij hoeft dat ook niet
te begrijpen. Een horloge is nou eenmaal vaak een
kwestie van smaak en die is individueel bepaald.
Als je zo maar elke liefhebber van het merk opzij
zet dan vind ik dat niet respectvol. Ook ik vind
sommige klokken niet mooi waaronder ook veel
seiko’s, maar kan wel heel goed begrijpen dat een
ander er lyrisch over kan zijn.
Iets anders is het als er over kwaliteit van bijv.
een uurwerk gesproken wordt, dat is wel meetbaar.
Je hoeft mijn klok echt niet mooi te vinden, als
ik hem maar mooi vind.Groet Bert
Waarom zo gevoelig Bert? -EJ- geeft toch gewoon zijn mening? Ik herken een duidelijke ik-boodschap in z’n tekst ;-). Iets wat ik jouw reaktie mis overigens …
Ik ben hem bepaald niet zat, integendeel ik vind hem steeds mooier.
Je uitspraak over Rolex is mij uit het hart gegrepen, overigens kan ik mij ook voorstellen dat iemand er een koopt omdat hij hem gewoon mooi vindt, maar ze worden ook gekocht om te laten zien wat en wie ze wel niet zijn. Daar heb ik geen last van en de MM600 heb ik inderdaad gewoon voor mezelf gekocht en niet om mee op te scheppen oid.
De Grand Seiko is een juweel van een klok vind ik. Je zult er dagelijks van genieten. In Aken heb ik hem in de etalage zien liggen, daar zit gewoon een Grand Seiko dealer.
Groet Bert
Bert928GT Schreef:
-ej- Schreef:
precies mooi aan die seiko klokken? Mist echt
elke
Je drukt je verkeerd uit. Jij mist elke vorm
van
verfijning en balans, dat moet je schrijven en
het
niet als feit aandragen en jij hoeft dat ook
niet
te begrijpen. Een horloge is nou eenmaal vaak
een
kwestie van smaak en die is individueel
bepaald.
Als je zo maar elke liefhebber van het merk
opzij
zet dan vind ik dat niet respectvol. Ook ik
vind
sommige klokken niet mooi waaronder ook veel
seiko’s, maar kan wel heel goed begrijpen dat
een
ander er lyrisch over kan zijn.
Iets anders is het als er over kwaliteit van
bijv.
een uurwerk gesproken wordt, dat is wel
meetbaar.
Je hoeft mijn klok echt niet mooi te vinden,
als
ik hem maar mooi vind.Groet Bert
Waarom zo gevoelig Bert? -EJ- geeft toch gewoon
zijn mening? Ik herken een duidelijke ik-boodschap
in z’n tekst ;-). Iets wat ik jouw reaktie mis
overigens …
Hallo Niels,
het is niet gevoelig hoor, wat ik je duidelijk wil maken dat een horloge een individuele keuze is die door veel argumenten bepaald wordt en die NIET door iedereen begrepen hoeft te worden. Jij mag er best van vinden wat jij wilt hoor, geen enkel probleem. Zelf heb ik nooit de behoefte om de keuze van een ander af te kraken, die respecteer ik.
Groet Bert
Horloges zijn zo persoonlijk, daar blijf je over
twisten. En het maakt niet uit of ik hem lelijk of
mooi vind, wat iemand er qua geld voor over heeft.
Kan er wel van genieten als iemand helemaal wild
van zijn klok is. En wie ben ik omdat te
verpesten. Geniet ervan en veel plezier ermee !
Dank je wel, ik had het zelf zo kunnen opschrijven.
Groet Bert
Of ik nu bij een bedrijf of bureau zit, op een beurs of in de horeca. Ik zie niet meer dan een of twee keer per jaar een Seiko duiker. Dus exclusief zijn ze zeker.
En ik schat dat de kans dat ik ooit een MM (en zeker een 600) in het wild ga zien, ongeveer net zo groot is als dat ik ooit de Mega Jackpot win.
‘Gewone’ werknemers zie ik vaak met (wat ik zie als) modehorloges en ‘dertien in een dozijn’-merken als TWS, Armani, Fossil, Michael Kors en Guess. Terwijl ik ondernemers relatief vaak zie met Panerais, Rolexen en Omega’s. Heel soms een Breitling. TAG Heuers zie ik eigenlijk vrijwel nooit in het dagelijks leven.
Heb ik juist totaal niet. Ik vind een Tag Heuer en
Panerai van zulke 13 in een dozijn klokken. Je
ziet ze zovaak dat ik het niet meer iets
bijzonders vind.
Ach ja, zoveel mensen, zoveel smaken natuurlijk.
En de mens is een kuddedier
Zou dit mede komen omdat Seiko toch vooral bekend
is van de betaalbare klokken? Dat is een stempel
waar je kennelijk niet zo makkelijk vanaf komt.De dure merken hebben immers geen horloges onder
de €1.000 of nog meer.
Ik moet bekennen, dat ik denk dat het onbedoeld toch ergens bij mij een rol speelt. Zoals ik al schreef realiseer ik me het niveau van de horloges hoog is en ongetwijfeld niet onderdoen voor de meeste Zwitserse. En toch knaagt het.
Dezelfde drempel had ik niet met de aanschaf van relatief dure Casio’s. Daarbij ligt het prijsniveau natuurlijk niet zo hoog, maar voor zo een 600 euro kun je best een leuke Hamilton, Tissot, Steinhart, etc kopen.
Zoals ik al
schreef realiseer ik me het niveau van de horloges
hoog is en ongetwijfeld niet onderdoen voor de
meeste Zwitserse. En toch knaagt het.
Je bent geconditioneerd. Niet erg, dat zijn velen hier. Het feit dat je het je realiseert, betekent dat er nog hoop is dat je ooit onafhankelijk kunt gaan denken