Heb ik dan toch te vroeg een LRRP gekocht

Bill Yao toonde vandaag wat afbeeldingen van het werk waarmee hij nu bezig is. Onder andere een LRRP met een zwarte bezel. Ik moet hier toch heel lang over nadenken (of iets gaan verkopen!)

Menno

wat vind je zo mooi aan het werk van Bill Yao? Ik wil best een Sumootje van je overnemen hoor :wink:

Nou… voor de prijs van deze LRRP zal ik alle Sumo’s moeten verkopen denk ik.
Het werk van Yao is net zo goed/mooi als dat van een veel duurder merk. Verhouding 1:3 tot 1:5. De materialen zijn super, de kwaliteit is veel beter dan de prijs doet vermoeden. En de afwerking is pijnlijk nauwkeurig. Kijk bijvoorbeel maar eens naar de foto van mijn 3 sumo’s: Bij de zwarte Sumo zit de lumen behoorlijk uit het midden van de urenaanduiding. Bij de blauwe en oranje is dat weer goed.
Mijn LRRP kan zich qua afwerking meten met mijn Marinemaster. Voor 1/3 van de nieuwprijs. En qua nauwkeurigheid is iedere MKII ver binnen de COSC-norm zonder de blabla van het certificaat.
Als laatste natuurlijk de mogelijkheid om je eigen horloge samen te stellen. Alles kan -niet alles is mooi. Ik zag er eentje met ladderwijzers. Nou vind ik die helemaal niet mooi… dus ieder horloge met ladderwijzers vind ik per definitie niet mooi. (Net als PVD, ook niks voor mij).

Menno

Stoere klok, alleen heb ik gemerkt dat ik een prominente GMT uit balans vind. Voor mij moet de nadruk liggen op de uur- en minutenwijzers.

Heb nog gegoogled, maar wat zijn ladderwijzers? Heb je er een voorbeeld van?

marnix_moed Schreef:

… maar wat zijn ladderwijzers?
Heb je er een voorbeeld van?

dit:

Ik denk dat je deze horloges pas goed kan beoordelen in 't echie, omdat ze zo bedriegelijk eenvoudig, sober lijken. De bezel is mooi met die oranje rode accenten. En ladder wijzers zijn NIET mooi.

MKII maakt hele fraaie duikershorloges.