heb ik een zeldzame rolex?

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Rolex Oyster Speedking Precision. Deze heb ik geërfd.
Uit interesse ben ik op internet gaan uitzoeken wat ongeveer de waarde van het horloge zou kunnen zijn.

Alleen ben ik tot de conclusie gekomen dat er een geen vergelijkbaar model op internet staat met identieke configuraties. De Rolex heeft een stalen ban met een stalen kast, een gouden lunette, een zwarte wijzerplaat en een goude knop.

Dus ik ben naar een juwelier gegaan om te checken of het wel een echte is. Hij heeft de rolex geïnspecteerd en geeft aan dat het een echte is en dat de lunette 18 karaats goud is. Deze juwelier is verder geen Rolex kenner en kon me dus geen informatie hierover geven. er zitten geen doos en papieren meer bij.

Is er iemand die verstand hiervan heeft en me kan vertellen waarom ik geen horloge kan vinden met een identieke samenstelling? heb ik misschien een zeldzame?
En kan iemand een waarde indicatie geven. optisch is het horloge in goede staat, maar heeft een flinke onderhoudsbeurt nodig volgens de juwelier. Dus even uitgaande van een in goede staat verkerende rolex.

Ik raad je aan een foto te maken en hier te plaatsen. Voor ons een stuk makkelijker.

3 likes

Precies dit :point_up_2:

1 like

Ik ben heel benieuwd naar de foto’s :slightly_smiling_face:

Ziet er uit als een nepperd.

4 likes

Zoals te zien staat er vermeld dat er een onderhoudsbeurt heeft plaatsgevonden in 2002. Lijkt me niet dat je een neppe gaat onderhouden. ben benieuwd naar de reacties.


1 like

Was een grappie Gappie!

En? iemand een idee?

Ja kom op zeg, waar is iedereen. De vraag staat nu al bijna een half uur uit :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Betere foto zou helpen.

Vind het prima foto’s.

welke foto bedoel je?

Hij zal niet nep zijn. Maar ik sluit niet uit dat het een “franken Rolex” zal zijn. Dus samengesteld uit onderdelen uit verschillende rolexen.

Het zou kunnen dat de dial opnieuw is opgemaakt met een aparte naam.

Nee, kan de wijzerplaat niet goed zien. Het uurwerk ziet er legit uit en oogt anders dan de replica die ik heb gevonden en denk derhalve dat hij echt is, maar de Replica is wel redelijk gelijkend.

Edit: duh, daarom heet het een replica… maar je snapt me.

ik probeer een betere foto te maken.

Dat zou me niet verbazen. Niet lullig bedoeld voor de TS, maar het lijkt wel of de lume met een augurk is aangebracht. Niet zo des Rolex’ lijkt mij.

Edit: of is dat vertekening door het glaasje?

1 like

In ieder geval gepolijst. Dat wel…

Fluted bezel is bijna een smooth bezel

Ik snap je niet, over welke replica heb je het?

Dat is de lichtval denk ik.

2 likes