heb ik een zeldzame rolex?

Ik denk dat een erfstuk toch wel anders ligt. Dit is de manier waarop je dierbare het gedragen heeft.

1 like

Hmm,daar heb je gelijk in,heb ik ff niet aan gedacht.

De kroon lijkt mij ook aan de brede kant. Maar dat kan aan mij of de foto liggen.

1 like

Weinig bijzonders. Een handopwindertje met redial.

1 like

Je dierbare vond deze samenstelling leuk. Hij ziet er best goed uit, zelfs met de bovenstaande opmerkingen.

In jouw geval zou ik gewoon het werkje een onderhoudsbeurt laten geven en verder het horloge dragen.

2 likes

oyster perpetual

handopwinder

Ik denk dat we er al uit waren maar er klopt inderdaad niks van

Ik zou gewoon om het te weten nagaan wat er niet aan klopt en verder zou ik het zo laten. Om wat anderen ook al aangaven, de eigenaar heeft het zo gekocht of laten maken. Hij vond dat in ieder geval mooi. En ik als Rolex noob ook. En ik zou hem ook gewoon met alle trots dragen :slight_smile:

Ik hoop dat jij het ook gewoon mooi vind zoals het is en kan waarderen dat het je is nagelaten door een dierbare.

4 likes

Maar het was toch de bedoeling om in de verkoop te gaan? Dan lijkt het me namelijk niet slim om in deze staat te laten. De koper hecht namelijk geen emotionele waarde aan de dial.

Dat dus.

Trouwens, zag die kast er nu gepolijst uit, of heurt dat zo bij deze modellen?

Nee, dat zei TS nooit. Hij had interesse in de waarde, maar had het niet over verkoopplannen.

Looks like a Franken watch to me…
Jasper @AmsterdamVintageWatches can you help us out? :blush::+1:

@RLC al gedaan.

Oh excuses, echter snap ik niet waarom de waarde of echtheid dan belangrijk is. Al is dat wellicht iets persoonlijks.

1 like

Voor de verzekering, voor de gein, uit nieuwsgierigheid. :slight_smile: Zoiets. Het kan. :slight_smile:

3 likes

Maar als het dan niks waard blijkt te zijn, of een neppe dial zoals nu, is dat alleen maar teleurstellend lijkt me. Maar goed daar ga ik natuurlijk niet over.

Summary: opgemaakt plaat, vervangen bezel, vervangen band, vervangen kroon. Desalnietemon is het horloge in onderdelen uiteraard ook wat waard. Mijnerzijds geen interesse maar lijkt me dat je er best ergens nog €750 piek voor kan krijgen :slight_smile:

8 likes

Jasper hartelijk dank weer voor de doorslaggevende input :sunglasses::+1:

1 like

En BAM zegt hij dan. Volgende keer gewoon wachten op zijn antwoord…moet ik zo veel niet lezen.
Ik zou hem gwn dragen zoals hij is… verkopen voor onderdelen zou een schande zijn voor de voorgaande drager!

1 like

Ja hier wel!

1 like

toevallig liep ik hier ook tegen aan

Ik heb jaren geleden een Rolex gekocht met een wijzerplaat waarvan net als bij jou alleen maar zilverkleurig streepjes staan en de wijzers ook zilverkleurig zijn de Rand( bezel was ook zilverkleurig)

na een aantal jaren dragen merkte ik dat de rand kaal werd en er een goudkleur onder zat,

Ik schrok mij rot en ben ermee naar de juwelier gegaan omdat ik dacht dat ik een nepper had gekocht.

de juwelier heeft het horloge onderzocht en kwam tot de volgende conclusie.

er is een tijd geweest dat de bi color erg in opgang kwam. een aantal juweliers boden een geel gouden rand aan ter vervanging van de stalen/witgouden rand. en de witte knop werd veelvuldig vervangen door een geel gouden.

In mijn geval heeft de vorig eigenaar wellicht besloten dat het geen gezicht was met de geel gouden rand en heeft de rand weer in zilverkleur laten rhodineren wat er na veel dragen toch weer af gaat.

Hij noemde o.a. Heetman de Rolex dealer in Rotterdam die dat veelvuldig zou hebben gedaan.

Wellicht is bij jou horloge ook besloten er een bi color van te maken.

1 like