Ga dan ook naar Maastricht, het Mecca van de (gebruikte) horloge-winkels. En als je nog geld overhebt ga dan ook net ff de grens over naar Düsseldorf, waar op de Köningsallee en in de Altstadt de ene na de andere luxe-horlogewinkel ligt.
Düsseldorf wist ik nog niet bedankt!
Denk wel dat je het H-virus hebt…
geen twijfel…
Ik snap het jeremiëren over virussen niet, als ik eerlijk mag zijn. Wil je meer horloges, koop er meer als je het budget hebt in termen van funny money. Wil je niet meer horloges, log dan uit en ga door met een andere hobby.
Dat is een simpele beslissing, geen verslaving. Tuurlijk spendeer ik hier ook te veel tijd, en heb ik te veel horloges, maar dat is met name omdat ik me anders verveel.
Op z’n hoogst zijn horloges een soort van crack. Die koop ik nog.
Ik bedoelde te zeggen “geen ziekte”.
Wel een mogelijke verslaving. Iets met dopamine.
Rustig aan met de koopdrift. Je wordt vanzelf kritischer.
Waarom zou je dan moeten uitloggen?
Ikzelf heb sinds ik dit horloge heb, totaal geen behoefte meer in een ander horloge. Heel misschien nog eentje als ik 50 wordt volgend jaar, maar zelfs daar twijfel ik over of ik het wel of niet zal doen, want dit horloge is eigenlijk goed zat.
Maar om nu te zeggen, log dan maar uit vind ik een beetje ver gaan.
Je kunt toch ook gewoon genieten van het gene wat hier allemaal te zien is?
Ik denk dat we beide een andere definitie hebben van wat een hobby is.
Welk horloge heb je nu in bezit?
En hoeveel zijn er voor gegaan?
Ben ook erg blij met wat ik nu heb,
Ik kan helaas geen horloge dragen ,
Tijdens het werk .
Daarom draag ik het maar 2x per week.
En uitloggen doen we zeker niet ,
Zijn genoeg leuke dingen hier.
Ik heb een simpele CWC G10. Maar dit horloge voldoet aan alles waaraan een horloge voor mij moet voldoen. Ik heb deze ook 24/7 aan.
Ik ben altijd in het goedkopere segment gebleven. Ik heb er 7 gehad, sommigen staan nog in de verkoop. Ik vind het allemaal mooi om te zien, maar ik heb niet de wil (meer) om ze zelf te bezitten.
Ja heb je en gewoon accepteren… ga vooral geen hulp zoeken
Past u op? Rondhangen op het horlogeforum kost geld. Diezelfde suggestie is ook al in jouw “In het echt… besef” topic gedaan, en dat is de standaard running gag hier.
Als je daar serieus op ingaat heb je de running gag gemist.
Grappig genoeg is loeren naar foto’s voor velen een opmaat naar het begin van de jacht op horloges. Dat dat voor jou niet geldt is mooi, maar velen hier doen wel mee aan de dopamine.
De aller-ergste die ik hier op het forum een lijst heb zien maken kwam tot 175 in een paar jaar tijd.
Eenvoud siert.
Style hoeft niet duur te zijn.
175 dat is een uit de hand gelopen hobby!!
Ik was/ben nog een beetje grieperig ( 15 uur geslapen vannacht )
Vandaar dat ik een beetje gepikeerd was, ik kon ff wat minder hebben…
Omdat iemand de tip krijgt uit te loggen voordat het hem geld gaat kosten? Wow.
Beterschap.