Oh man ik herken dit gevoel. Niet bij een Omega, maar bij een B&R. Die wijzer resette totaal niet op 0, en uiteindelijk lanceerde de wijzer zich van de pinion af. Horlogemaker keek ernaar en fixte het voor een paar tientjes, gelukkig! Uurwerk was bij mij prima, wijzer had een kleine fabricagefout, maar daarom kon ik 'm ook voor een prikkie kopen. De vorige eigenaar wilde er gewoon vanaf. Tja. Kan gebeuren.
Dit gebeurt toch veel te vaak tegenwoordig? Dit zijn horloges die door zoveel handen gaan in het productieprocess en elke keer gecontroleerd worden, en nog zijn er teveel die er doorheen glippen.
Vorige maand hetzelfde gehad met een nieuwe Certina waar een driehoekige uurmarker scheef zat, waarvan je ook niet snapt dat niemand daar de moeite voor heeft genomen om te fixen.
Ook, maar heb om de bovenaan getoonde zelfde reden een Sinn 903 teruggestuurd. Zat er minder ver naast en die wijzer zat wel goed vast, maar ik trek dat gewoon niet. Minuten/urenwijzer stonden ook niet exact goed t.o.v. elkaar. Moet je horen, er zitten daar mensen de hele dag wijzers op te drukken, dan weet je toch onderhand dat je met de tandwielspeling rekening moet houden bij het opdrukken? Anyway…
Geld teruggekregen, en toen toch maar weer voor een Speedmaster Pro gegaan (was begin '20)… …anders had ik nu al jaren met een 903 rondgelopen en was ik wellicht nog steeds Speedy-loos!
Dat mag dan ook wel. Ik heb met een Renault Megane zo’n 60.000 km gereden in de afgelopen paar jaar tegen service kosten van 343 Euro. Van 30.000 naar 90.000, zeg maar. Een ander forumlid heeft een Mercedes van 30.000 naar 90.000 getrapt en is inmiddels al zo’n 1800 Euro aan platte service kwijt. Dan zijn snelle behandeltijden toch wel het minste wat je zou mogen verwachten.
Tja. Ritje naar de AD en naar Omega er mee.
Als die op een Japanse krant had gelegen was hij niet in een kramp geschoten.
Zijdelings. Ik geloof dat Fratello een subsidiary is van de Swa… oh. Wacht. Alle gekheid op een stokje: Uit sommige hoeken verwacht ik geen Omega-kritiek.
Heb al contact gehad met Amsterdam en ze gaan het oplossen , ik wacht nog op een bevestiging voor de logistiek maar heb goed vertrouwen dat dit netjes wordt opgelost. (Woon zelf aan de andere kant van het land dus even langsrijden en afgeven is helaas geen optie)
Ik zal de updates hier wel plaatsen zodra die er zijn