Heb je eigenlijk meer dan 3 horloges nodig?

Ik ben op reis en heb maar drie horloges bij me:

• Submariner
  • Cartier Santos
  • G-Shock 5000U

En ineens dacht ik: wat mis ik eigenlijk?

De Submariner kan bijna altijd.

De Santos draag ik als ik er wat netter uit wil zien.

De G-Shock is voor sporten, klussen, reizen of dagen waarop ik nergens over wil nadenken.

Samen dekken ze eigenlijk alles:

• Werk
  • Vrije tijd
  • Reizen
  • Sport
  • Zwemmen
  • Klussen
  • Situaties waarin je liever geen dure Rolex draagt (looking at you Manila :blush:)

Natuurlijk zijn er nog veel horloges die ik mooi vind. Maar dat is iets anders dan nodig hebben.

Dus mijn vraag:

Wat zou jouw ideale 3-horloge collectie zijn als je de rest moest verkopen?

Niet je drie favoriete horloges.

Maar de drie die samen echt alles afdekken.

10 likes

Kan hier wel mee leven tbh

9 likes

Nee 2

1 like

Ik heb er echt minimaal 6 nodig. Op reis neem ik er altijd maar 1 mee.

2 likes

Lastig. Denk niet dat ik het met 3 red.

Daytona voor als ik rallys rij.
Gmt toch voor op reis. (Intercontinentaal)
Een dresswatch heb ik ook nodig.
En dan toch een duiker voor de vakanties.
En ik mis dan eigenlijk nog een horloge voor als ik ga klussen of in Manila ben :sweat_smile:

Conclusie nee. Heb er toch minimaal 5 nodig.

3 likes

Rolex Explorer 36, roulatie

Tudor black bay 54 staal en rubber band, als daily beater en vakantie horloge

Casio 5000U, voor werk

1 like

Gada 1

Gada 2 voor als groen niet staat

Toolwatch / met wat bandjes

Mag er echt geen vierde bij? Ik mis nog goud, stapped case en fancy lugs met patina - dat móet gewoon

:scream::heart_eyes:

4 likes

Een horloge is tegenwoordig überhaupt niet nodig, toch?
Dus 1 is al overkill. Laat staan 3 … :upside_down_face:

1 like

Hmmm, ik krijg nu opeens het gevoel dat mijn horloge hobby dus eigenlijk nutteloos is.
Dus mijn vrouw heeft gelijk?

3 likes

Definitie van een hobby is toch nutteloos? Anders was het werk.

2 likes

In eerste instantie ging ik idd aan mijn favoriete horloges denken. :sweat_smile: Maar bij een gevarieerde 3-piece is dat niet handig.

Ik kom dan hier op uit.

De SJE als GADA
De Mim0sa als summer fun watch
En de GS als het even netjes / casual kan

Ik mis dan nog wel een beetje een beater… dus als bonus wil ik nog een Squale toevoegen. :face_with_peeking_eye:

11 likes

Dress, sportief, sporten, klussen met deze drie essentials.

8 likes

Drie is ergens wel het ideaal denk ik. Iets stoerder, iets dressier, en iets er tussenin/alledaags.

Maar dan mis je wel wat denk ik. Ik reken vijf horloges; met bovenstaande en dan nog twee “speciallekes”, e.g. specifieke field- of duikhorloge.

1 like

De titel is natuurlijk een wat belachelijke premisse. In principe heb je geen horloge nodig, maar ik zou zeggen dat een heer aan twee horloges genoeg heeft: Eén net horloge en één dagelijks horloge.

Ik heb een paar kandidaten voor net en een paar voor elke dag en overal. Als ik alles weg zou doen en het op twee zou moeten houden kom ik uit op de Reverso en de SBGX263. Als je er echt op staat om een derde horloge toe te voegen wordt het dit trio met de field watch er bij:

Die SBGX263 van hierboven dekt echt in z’n eentje gewoon alles af. Je kunt er rustig mee zwemmen, sporten, klussen of wat dan ook, en hij kan bij vrijwel elke outfit. Ik heb zes van dat soort horloges, dus als ik het terug moest brengen naar één horloge voor echt altijd en eeuwig zou ik daar uit kiezen.

Cartier in alle ere, ik denk dat het de Sakura Kakushi zou worden. Niet dat ik graag terug zou willen naar één horloge, dat lijkt me saai. Ik hou er liever gewoon achttien. :slight_smile:

6 likes

Je hebt er geen eentje nodig. Smartphones, kerkklokken, er is genoeg om je heen. :sunglasses:

1 like

afbeelding

Twee gaat ook. Mooie dagelijkse klok die ook sjiek genoeg is voor onder een overhemd en een g-shock voor “Manilla”. In de praktijk komt er vaak nog een dressertje of een meer sportief model bij hier.

2 likes

Hebben we echt andere redenen nodig om horloges te kopen anders dan dat het gewoon leuke hebbedingetjes zijn?

4 likes

Ik kan niet zonder mijn Staudt, al is het maar voor minder casual gelegenheden

Mijn BB chrono oogt toch stoerder en sportiever, dus voor andere gelegenheden

En voor sporten en om onbezorgd Manilla te kunnen bezoeken mijn Barnacle

Hier zou ik mee kunnen leven, denk ik :thinking:

5 likes

Ik zie een horloge echt als een gebruiksartikel, mijn mobiel moeten pakken om te zien hoe laat het is vind ik gedoe als ik ook even een blik op mijn pols kan werpen.
Dit gezegd hebbende, een Hema horloge doet dat ook prima. Dus elk horloge duurder dan een tientje is inderdaad een heerlijk hebbedingetje.

2 likes

Met deze twee zou het moeten lukken. De GMT is 200m waterdicht met schroefkroon, de 44GS is netjes genoeg voor bij een pak. In de praktijk heb ik er nog een paar g shocks en een MM300 bij voor de lol.

2 likes