Daytona voor als ik rallys rij.
Gmt toch voor op reis. (Intercontinentaal)
Een dresswatch heb ik ook nodig.
En dan toch een duiker voor de vakanties.
En ik mis dan eigenlijk nog een horloge voor als ik ga klussen of in Manila ben
De titel is natuurlijk een wat belachelijke premisse. In principe heb je geen horloge nodig, maar ik zou zeggen dat een heer aan twee horloges genoeg heeft: Eén net horloge en één dagelijks horloge.
Ik heb een paar kandidaten voor net en een paar voor elke dag en overal. Als ik alles weg zou doen en het op twee zou moeten houden kom ik uit op de Reverso en de SBGX263. Als je er echt op staat om een derde horloge toe te voegen wordt het dit trio met de field watch er bij:
Die SBGX263 van hierboven dekt echt in z’n eentje gewoon alles af. Je kunt er rustig mee zwemmen, sporten, klussen of wat dan ook, en hij kan bij vrijwel elke outfit. Ik heb zes van dat soort horloges, dus als ik het terug moest brengen naar één horloge voor echt altijd en eeuwig zou ik daar uit kiezen.
Cartier in alle ere, ik denk dat het de Sakura Kakushi zou worden. Niet dat ik graag terug zou willen naar één horloge, dat lijkt me saai. Ik hou er liever gewoon achttien.
Twee gaat ook. Mooie dagelijkse klok die ook sjiek genoeg is voor onder een overhemd en een g-shock voor “Manilla”. In de praktijk komt er vaak nog een dressertje of een meer sportief model bij hier.
Ik zie een horloge echt als een gebruiksartikel, mijn mobiel moeten pakken om te zien hoe laat het is vind ik gedoe als ik ook even een blik op mijn pols kan werpen.
Dit gezegd hebbende, een Hema horloge doet dat ook prima. Dus elk horloge duurder dan een tientje is inderdaad een heerlijk hebbedingetje.
Met deze twee zou het moeten lukken. De GMT is 200m waterdicht met schroefkroon, de 44GS is netjes genoeg voor bij een pak. In de praktijk heb ik er nog een paar g shocks en een MM300 bij voor de lol.