We kennen het allemaal. Afhankelijk van je voorkeuren, budget etc, heb je opeens een serie horloges en waarschijnlijk ook nog een serie bandjes omdat je voorbeelden hebt gezien, aanbiedingen, mandjes moest volmaken, geruild etc etc. En toch zijn er bepaalde bandjes die je vaak draagt, sommige bandjes nooit, en het swappen houdt niet op. Maar vaak heb je favorieten…
Inmiddels ben ik opeens in een soort groene fase beland. En tot mijn verbazing heb ik een paar horloges van groen voorzien die het - denk ik, maar ik hoor graag als ik het verkeerd zie - best goed kunnen hebben. Een mix van leer (sjiek, semi sportief), rubber (divertje natuurlijk) en canvas (casual…?).
Dus … kun je straffeloos bandjes wisselen? What about ‘one colour for all’ ?
Ja, zekers. Zwart kan inderdaad altijd, en zou bij deze drie ook heel goed gepast hebben, maar was ook wel heel klassiek / conservatief geweest… misschien had ik moeten zeggen… wat als je eens iets minder conservatief wil doen (en nou niet allemaal met gele en paarse teletubby bandjes komen ) wat zou dan jouw favoriet kunnen zijn …
Ik heb ook een sterke voorkeur voor leren bandjes in kleuren die makkelijk te combineren zijn.
Olijfgroen
Marineblauw
Bordeauxrood
Neutrale kleuren die je met alles kunt dragen. Dan kan je een horloge gewoon omdoen en staat het overal bij. Voor mij persoonlijk veelzijdiger dan zwart en bruin. Die kunnen conflicteren met andere leren dingen die je draagt. Dat voelt voor mij al snel…
Uiteindelijk kom ik altijd uit bij de meest comfortabele band.
Al is een band nog zo mooi, als het niet lekker zit verdwijnt
hij in een la om nooit meer tevoorschijn te komen
En net als @n_visser vind ik nato’s vooral in de zomer erg
lekker zitten.
Voor mij het liefst nato’s in 1 kleur.
Dus voor mij staal en nato in de zomer.
Leer komt wel weer als de blaadjes van de bomen gaan vallen.
Op een of andere manier pak ik uiteindelijk altijd de Chronissimo van DiModell op de sportievere horloges. Zit als een panty zo lekker. Ik heb hem ook al járen.
De rest van de banden blijft vaak in de kist (Isofrane, staal enz.).