Hebben jullie dat nou ook?

Je koopt een nieuw horloge en na de bestellings periode heb je eindelijk je horloge binnen. Je pakt het uit de doos doet het om en je vind het prachtig. Eindelijk denk je mijn perfecte horloge. 3 weken later denk je nee dit wordt het niet. Wat nu weer, verkopen natuurlijk met verlies en weer ga je kijken op alle fora en zie je zoveel mooie horloges en denk weer wat nu. Best wel vermoeiend. Hebben meer mensen deze ziekte???

Yep…

Ga eens met Schmeink praten, misschien dat hij dit wel herkent :D:D

Ik ken drie (wel meer maar even mbt dit specifieke geval) mensen die alle drie al minstens 25 jaar dag in dag uit hetzelfde horloge dragen, daar alles mee doen, nooit laten servicen (tenzij er iets merkbaars aan de hand is). In alle drie de gevallen gaat het om een Rolex DJ, resp. een witte (met die romeinse cijfers), en twee keer een bi-color.
Die rust en hun overtuiging dat het een horloge is waar alles mee kan, overal bij past enz … daar ben ik weleens jaloers op moet ik zeggen.
Zo! en nu eerst even op het verkoop-sub-forum kijken :smiley:
Je weet nooit of het horloge van (en voor de rest van) je leven erbij staat :wink:

LeenV Schreef:

Ik ken drie (wel meer maar even mbt dit specifieke
geval) mensen die alle drie al minstens 25 jaar
dag in dag uit hetzelfde horloge dragen, daar
alles mee doen, nooit laten servicen (tenzij er
iets merkbaars aan de hand is). In alle drie de
gevallen gaat het om een Rolex DJ, resp. een witte
(met die romeinse cijfers), en twee keer een
bi-color.
Die rust en hun overtuiging dat het een horloge is
waar alles mee kan, overal bij past enz
… daar ben ik weleens jaloers op moet ik
zeggen.
Zo! en nu eerst even op het verkoop-sub-forum
kijken :smiley:
Je weet nooit of het horloge van (en voor de rest
van) je leven erbij staat :wink:

zo is het bij mij ooit eens ontstaan, dat ik een horloge voor het leven wilde. Nog steeds is dat wel een criterium als ik iets koop, maar het is er wel meer dan 1 geworden :wink:

Mijn beste,

Verlangens voeden onze ziel en niet altijd de vervulling daarvan.
Door te verlangen blijven we vitaal. En deze vitaliteit betekend geluk voor ons!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Volgens mij hoort dat bij de hobby… ik herken het helemaal, gelukkig heb ik het niet altijd :slight_smile:

Ik herken wel iets, alleen ben ik met al mijn horloges momenteel tevreden en heb ik nog niet veel hoeven verkopen vanwege “geen klik” of “zich ontwikkelende smaak”. Wel vind ik het wachten op mijn nieuwe aanwinst zo frustrerend dat ik overweeg om op een verkoopforum nog iets op te pikken.

Totaal geen last van :wink:
Nee hoor grapje. Maar ik heb er wel veel minder last van als vroeger.

Het heet WISatrin! :wink:

Nee, ik heb dit eigenlijk niet. Ik blijf tevreden over alles wat ik heb aangeschaft. Zelfs horloges die ik al tien jaar heb blijf ik met plezier dragen. Maar dat neemt niet weg dat ik steeds blijf uitkijken naar nieuwe leuke horloges.

Oooowjaaa! Dat heb ik nog steeds wel, maar veel minder als voorheen. Ik ben nu ook echt op zoek naar de ultieme klok, maar of die ook bestaat…geen idee!
Maarre zondag op de Rikketik ga ik weer ideeën op doen. :smiley:

Tja, ik heb weleens een rustige periode gehad, maar dan wijst een vriend je op alle nieuwe/oude spul. Hij brengt je naar sites waar je nooit van gehoord had en dan gaat het vuur weer branden hè X(

Bleker Schreef:

Je koopt een nieuw horloge en na de bestellings
periode heb je eindelijk je horloge binnen. Je
pakt het uit de doos doet het om en je vind het
prachtig. Eindelijk denk je mijn perfecte horloge.
3 weken later denk je nee dit wordt het niet. Wat
nu weer, verkopen natuurlijk met verlies en weer
ga je kijken op alle fora en zie je zoveel mooie
horloges en denk weer wat nu. Best wel vermoeiend.
Hebben meer mensen deze ziekte???

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1909132
Met zo een waslijst aan wensen ben ik ook nog steeds niet mijn ‘perfecte horloge’ tegengekomen. Dus intussen ligt er een stapel aan compromis horloges :+

“Flipperen” noemen ze dat, een normale ziekte onder WIS hoor, niets om je zorgen over te maken.:wink:

Het wordt pas echt erg als je blijft kopen en niets meer verkoopt, maar jij verkoopt nog, dus maak je niet ongerust.
Ik daarentegen heb een ander probleem, een te kleine horloge-kist en te weinig winders.:smiley:

TheMaestro Schreef:

“Flipperen” noemen ze dat, een normale ziekte
onder WIS hoor, niets om je zorgen over te
maken.:wink:

Het wordt pas echt erg als je blijft kopen en
niets meer verkoopt, maar jij verkoopt nog, dus
maak je niet ongerust.
Ik daarentegen heb een ander probleem, een te
kleine horloge-kist en te weinig winders.:smiley:

Flipperen niet iets om je zorgen om te maken… jij hebt zeker niet van 't Syndroom van Schmeink gehoord :wink:

JA, heb ik ook.

Het is een storing.
Maar wel een prettige storing!

En als je echt voor altijd klaar wilt zijn:

ROLEX GMT MASTER

http://www.freebits.nl/view.php?filename=254ROLEX_gmt_master.jpg

Do I need say more?

Groeten,
Drex

Ik vrees dat je een chronisch virus hebt opgelopen; het horlogevirus! De verzamelnaam is Tempus Malato Infermità Mechanicus of Quartzus. Je komt er je leven niet meer vanaf, dat is zekerX(X(

Er bestaan diverse varianten, wisselend in heftigheid en verschijningsvorm.

Zo is er Temus Malato Collezionista, een verzamelwoede van horloges, van goedkoop naar prijzig. Kan voorkomen in zeer heftige vorm, maar kan ook bescheiden zijn. Kenmerkend is dat een slachtoffer van de collezionista-variant zijn slachtoffers met zorg uitzoekt en reeds in bezit zijnde horloges zelden, of slechts na rijp beraad pas verkoopt. Ik vrees dat ikzelf deze variant van het virus heb opgelopen::o:(:+

Zo is er Tempus Malato Pazzo Matto, ook wel de Heftige Flipperitus genoemd. Kenmerken; De duurste horloges vliegen door de lucht en worden vaak alweer verkocht voordat ze goed en wel zijn uitgepakt. Zeer zware virusvormX(, niemand weet hoe lang het duurt voordat deze ernstige vorm van het virus is uitgeraasd ::o:S::o

Zo is er ook Tempus Pestus Buffo. Kenmerken; zeer hoge aankoopfrequentie van welliswaar iets minder dure horloges, maar met een ongelofelijk snelle doorstroomfrequentie, vaak in vlagen of in groepen tegelijk. Best ernstige variant, maar blijkt kennelijk kansrijk behandelbaar, alhoewel moet worden afgewacht of de geboekte resultaten bestendig zijn door de tijd B)-B)-

Tempus Fugit Schreef:

Ik vrees dat je een chronisch virus hebt
opgelopen; het horlogevirus! De verzamelnaam is
Tempus Malato Infermità Mechanicus of Quartzus. Je
komt er je leven niet meer vanaf, dat is
zekerX(X(

Er bestaan diverse varianten, wisselend in
heftigheid en verschijningsvorm.

Zo is er Temus Malato Collezionista, een
verzamelwoede van horloges, van goedkoop naar
prijzig. Kan voorkomen in zeer heftige vorm, maar
kan ook bescheiden zijn. Kenmerkend is dat een
slachtoffer van de collezionista-variant zijn
slachtoffers met zorg uitzoekt en reeds in bezit
zijnde horloges zelden, of slechts na rijp beraad
pas verkoopt. Ik vrees dat ikzelf deze variant van
het virus heb opgelopen::o:(:+

Zo is er Tempus Malato Pazzo Matto, ook wel de
Heftige Flipperitus genoemd. Kenmerken; De duurste
horloges vliegen door de lucht en worden vaak
alweer verkocht voordat ze goed en wel zijn
uitgepakt. Zeer zware virusvormX(, niemand weet
hoe lang het duurt voordat deze ernstige vorm van
het virus is uitgeraasd ::o:S::o

Zo is er ook Tempus Pestus Buffo. Kenmerken; zeer
hoge aankoopfrequentie van welliswaar iets minder
dure horloges, maar met een ongelofelijk snelle
doorstroomfrequentie, vaak in vlagen of in groepen
tegelijk. Best ernstige variant, maar blijkt
kennelijk kansrijk behandelbaar, alhoewel moet
worden afgewacht of de geboekte resultaten
bestendig zijn door de tijd B)-B)-

(:smiley:

Kan zo tussen het artsenboek :sunglasses:

Ik ben altijd zoekende…ik raak dat niet kwijt :sunglasses: