Hebben jullie dat ook?

Het valt me altijd op dat ik in de winter dunnere polsen heb dan in de zomer. Al mijn banden zitten losser dan normaal en soms moet ik zelfs een gaatje opschuiven. Het komt niet omdat ik ben afgevallen. :smiley:

Ik heb precies hetzelfde.

kwestie van bloedsomloop, Door de warmte gaan je bloedvaten verwijden en door de kou het tegenovergestelde. Misschien een goede reden om winter én zomerklokken te kopen?

Gewoon een kwestie van een extra gaatje bijprikken…

hharry Schreef:

kwestie van bloedsomloop, Door de warmte gaan je
bloedvaten verwijden en door de kou het
tegenovergestelde. Misschien een goede reden om
winter én zomerklokken te kopen?

Nee, winter- en zomerbanden :slight_smile:

Ik heb hetzelfde maar als ik het warm in de winter zitten ze net zo strak…

hharry Schreef:
Misschien een goede reden om
winter én zomerklokken te kopen?

Heel goed, heel goed idee. Ik ben er voor. Zal dit morgen met moeders eens bespreken. Gewoon de gehele collectie nogmaals aanschaffen, maar dan met winterbanden. :wink:

groets,
rombo

Ik heb dat weleens gelezen ja, dat als het koud is, zaken kleiner worden.
Jur
ps, ik bedoel natuurlijk de rails van de spoorwegen bijvoorbeeld :smiley:

Gewoon je horloges in de koelkast bewaren, dan zijn die ook kleiner. :+

Ik zal je overigens nog sterker vertellen.
Bij mensen met dikkere polsen is het verschil tussen koud en warm nog groter.
Bij mij thuis is het in de zomer vaak warm, onder de douche vandaan nog warmer dus staat mijn band redelijk strak. Stap ik daarna in de Auto met Airconditioning gaat het al snel losser zitten. Op het werk met Airconditioning is het nog losser.
Kom ik weer thuis zit het weer strak.
Ik wil dan ook alleen leren bandjes of stalen banden met fijnafstelling anders is het geen harden.

Jazeker, ik wordt er soms helemaal irritant van vooral de horloges met stalenband.
Dan denk je er moet een schakel uit. De hele tijd zit je te voelen en op de 1 of andere manier lijkt het met een titanium band nog erger.

dus ja ik heb er ook last van.

In Oostenrijk zijn winterbanden al heel lang verplicht:D

Doe mij dan maar een rekband. De 4-seizoenenband zullen we maar zeggen. :smiley:

Een heel herkenbaar fenomeen dus. Ik heb er ook last van.

yep …

Is het je wel eens opgevallen dat je vingers dikker zijn als je wakker word na het slapen. Voor het slapen gaan kan ik mijn ring er zo uit halen , maar als ik wakker ben niet :smiley:

Yep, ken 't ook. Maar tja, de lekkere winterse kerstmaaltijden helpen 't compenseren
:stuck_out_tongue_winking_eye:

Sinds ik m’n eigen tools heb, verstel ik ze zelf. Scheelt weer in de kosten.