Ik draag graag een horloge met een stalen band. Nu is het natuurlijk best logisch dat de pols bij warm weer wat opzet en de band wat strakker zit. Maar wat me opvalt, is dat het horloge als ik het net omdoe, dus met ‘koude’ band, zo los zit dat het om mijn pols danst. Maar als ik het slechts een paar minuten heb gedragen zit het opeens strak. Ik heb dit bij alle stalen banden. Hebben jullie dit ook en weet iemand waardoor dit komt?
Waarschijnlijk een combinatie van oorzaken
waaronder irritatie/ontstekingsreactie, ( nikkel ?)
ophoping van bloed / warmte / uitzetting / vochtig worden van de schakels
die daardoor anders bewegen etc.
overigens ontstaat een deel van deze reacties ook bij
het dragen van leer of kunststof bandjes.
Ja, heb ik ook, en een leren fliegerband is voor mij met dit warme weer ook geen optie, ivm jeuk en eczeem.
Oftewel, in de zomer hangt ie er maar wat losjes bij.
Volgens mij heeft iedereen dat in meer of mindere mate, dat enkels en polsen gedurende de dag iets opzetten. Bij warmte nog wat meer. Dat is een van de redenen dat ik nooit een stalen band draag. Oh wacht, da’s niet waar. Ik heb één horloge waar (nog) een stalen band aanzit. Maar dat draag ik vrijwel nooit. Anyway, met rubber band of nato heb je dit probleem niet. Ten eerste rekt zo’n band (vooral rubber) altijd wel een beetje en anders kun je de band altijd heel gemakkelijk een gaatje losser doen. Terwijl ik dit schrijf bedenk ik dat mijn 007 op rubber, die ik nu draag, vanmorgen idd duidelijk wijder zat en nu net gaat (als in strakker moet 't niet worden). Maar omdat de band wat rekt, levert dit dus geen afgeknelde pols op.
Wat ik soms ook vreemd vind is dat
wanneer ik een los zittend bandje/horloge afdoe
dat er dan toch een tijdje een huidafdruk te zien is
alsof dat bandje toch rondom te strak heeft gezeten.
Bij mij altijd afdrukken in m’n huid. Ik draag alle horloges strak.
Vandaar de “put” aan de bovenkant van de pols , en daar waar de band loopt heeft zich onderhuids geen vetweefsel kunnen ontplooien.
Zonder horloge ziet m’n pols er niet uit, in vergelijk met de andere althans.
Ik draag ze liefst een beetje los, maar strak genoeg om te voorkomen dat ze gaan schuiven. Overigens is mijn rechterpols zoveel dikker dan de linker dat mijn stalen banden er niet omheen passen.
Kweet niet hoor?> Maar zelf heb je in deze topic nog helemaal geen
positieve bijdrage gelevert.
Er wel eens aangedacht dat ik geen “positieve bijdrage” heb geleverd omdat ik het antwoord niet ken? Niets zeggen is dan een betere en meer respectvolle bijdrage dan over iets anders gaan praten.
Waarschijnlijk reageert het lichaam op de plotselinge koude pols door er meer bloed heen te pompen zodat de kou bestreden kan worden. Door die extra doorbloeding zwelt de pols ter plaatse iets op.
je dit probleem niet. Ten eerste rekt zo’n band
(vooral rubber) altijd wel een beetje en anders
kun je de band altijd heel gemakkelijk een gaatje
losser doen.
wat ik alleen soms n vd gaatjes vind, is dat ze ook weer net n slagje te los kunnen zitten. heb ddan soms zelf gaatjes bij zitten maken. n traploze op verfijndere afstelling op elke bamd zou wel fijn zijn.