Veel word gezegd ¨veel plezier met de voorpret¨ of ¨de zoektocht is soms leuker dan het daadwerkelijke bezit¨.
Nou wou ik daar toch eens een draadje over starten,
Ik hou voornamelijk duikhorloge,s die iets specials hebben en dan doel ik ook op het aantal geproduceerde aantallen van dat model.
Daarom hou ik erg van Micro-Brands, gelimiteerde vaak kwalitatief knappe horloge,s voor een redelijke prijs, Zoals Halios,Magrette,Crepas enz.
Als je dan een besluit hebt genomen over het model wat je echt mooi vind, heb je vaak met een pre-order te maken, met soms foto,s van computer illustraties en de hele lange productie/lever tijd van soms wel meerdere maanden.
Wat vinden jullie ? storend of vinden jullie het er wel bij horen?
Want het is nog maar de vraag of je het model waar je meerdere maanden opwacht wel echt in de smaak valt, en in die tijd van wachten ben ik niet iemand die effe een ander horloge erbij koopt voor erbij.
Ik heb meerdere malen een Magrette gekocht via pre-order. Heb al eens bij de Nederlandse importeur aangegeven dat het fijner zou zijn eerst een prototype te maken met goeie foto’s ipv te bestellen van een tekening.
Bij mijn laatste bestelling duurde het ook een aantal maanden, zelfs een maand vertraging, ik zeg wel eens gekscherend: Een nieuwe auto heb je sneller:-)
De Magrette Leoncino is mooie klok hoor, maar bepaalde facetten valt in het echt tikkie tegen, of beter gezegd ik had me er iets anders bij voorgesteld, geen dealbreaker of zo, maar zo is de “geblauwde” secondewijzer in het echt helemaal niet zo blauw en vind ik de klok in het echt eigenlijk wat groter dan ik had ingeschat.
Nog een nadeel van micro-brands is dat nieuwe modellen niet in echt te bezichtigen zijn.
Maar goed, ik had ook kunnen wachten met bestellen en hopen dat ik er eentje bij de importeur (Stefan) kan bekijken…tja ik heb iets met het merk en dan wil je er zsm eentje.
Het hangt er vanaf hoe t gedaan is. De p1lot 0ne is de creme de la creme. Door en voor mn favoriete forum. Wekelijkse updates met sfeervolle kiekjes, filmpjes en managememt die champagne en kaviaar achterwege laten en ons n mooi boekje weten te regelen
Dit maakt t hele proces erg leuk om te volgen.
En dat er soms vertraging is, vind ik geen ramp. En t verlengd t uitkijken naar n nieuwe aanwinst ook wel. Alleen is dat soms wel jammer. Denk je creme de la creme te hebben (bij n high tech horloge), duurt de vertraging zo lang dat de concurrentie m op de hielen zit…
Maar wat me meestal t meest tegen staat, is dat irl n horloge heel anders aan kan voelen, dan vanaf n plaatje of render. Ik doe t daarom liever niet/niet zo gauw meer.
Wat mij opvalt is dat je ook vaak hoort
dat de kleuren i.r.l. anders overkomen.
( wat geen wonder is want een PC / Tablet scherm is qua pixels e.d. beperkt en nog voor het plaatje op Internet staat is de kans groot dat ook de camera de kleuren al heeft veranderd.
Tsja blijft altijd lastig iets van papier bestellen, plaatjes zijn verleidelijk, helemaal bij een emotie product zoals een horloge. Het grootste probleem van het bestellen van internet (of pre-orderen) vind ik “de klik”. Dit kan je niet uit plaatjes halen.
Al 2x meegemaakt dat ik op plaatjes helemaal verliefd was (Steinhart Chrono II DLC & OVM), maar eenmaal aangekomen en om mijn pols was er totaal geen klik… Daar zit je dan, 2 maanden opgewacht en binnen een minuut weer terug naar Duitsland…
Ik heb de Chrono van Helgray ook een beetje op de gok besteld, wellicht iets te impulsief, maar daar kan ik pas in juli antwoord op geven
Ik heb het geduld van een cavia in paringstijd, dus pre-orders zijn niets voor mij
Enerzijds vind ik het idee wel leuk dat er “meegedacht” mag worden in een design, maar sommige rekken de termijn wel erg ver. Toppunt hierin is uiteraard MKII / Bill Yao en het “Project 300” waarbij leden voor 5 jaar (!) geleden al hun geld hebben afgestaan en men tot op heden nog steeds geen idee heeft wat (en vooral wanneer) er nu eigelijk geleverd wordt, belachelijk!
Er kan wat dat betreft een voorbeeld worden genomen aan de bouwmeesters van de P1lot One, ten eerste een strakke planning erop na houden en daarbij ook de leden/kopers informeren (tu)
Veel word gezegd ¨veel plezier met de voorpret¨ of
¨de zoektocht is soms leuker dan het
daadwerkelijke bezit¨.
Nou wou ik daar toch eens een draadje over
starten,
Ik hou voornamelijk duikhorloge,s die iets
specials hebben en dan doel ik ook op het aantal
geproduceerde aantallen van dat model.
Daarom hou ik erg van Micro-Brands, gelimiteerde
vaak kwalitatief knappe horloge,s voor een
redelijke prijs, Zoals Halios,Magrette,Crepas enz.
Als je dan een besluit hebt genomen over het model
wat je echt mooi vind, heb je vaak met een
pre-order te maken, met soms foto,s van computer
illustraties en de hele lange productie/lever tijd
van soms wel meerdere maanden.
Wat vinden jullie ? storend of vinden jullie het
er wel bij horen?
Want het is nog maar de vraag of je het model waar
je meerdere maanden opwacht wel echt in de smaak
valt, en in die tijd van wachten ben ik niet
iemand die effe een ander horloge erbij koopt voor
erbij.
Ben wel benieuwd ? hoe jullie dat vinden :)-D
Wacht nog met smart op mijn nieuwe MagretteB)-
Hey Automaatje,
Zelf heb ik met het P1lot One team een dergelijk project opgestart zoals je wellicht weet. Helaas is het ook voor ons onmogelijk geweest om vooraf fysieke proto’s te produceren. De tekeningen waren zo nauwkeurig mogelijk, maar er blijft altijd een vertaalslag. Wellicht is dit ook juist spannend (voor mij persoonlijk tot 5 a 600 Euro, daarboven wil ik zekerheid). Echter, al vanaf het begin stond een ding boven water: vanaf de definitieve ‘GO’ zou er elke week een update komen mét foto’s. Niet enkel voor de voorpret en als ‘zoethoudertje’ voor de kopers, maar om iedereen mee te laten genieten bij het productieproces van de P1lot One en aan te geven waar we staan (open keuken). Zie het als het opgroeien van een levend wezen: doordat je verschillende fases bewust meemaakt kun je ook meer emotie/klik opbouwen dan dat je iemand plotseling op straat tegenkomt. Juist Microbrands zouden dit IMHO meer moeten doen. Ze hebben vaak minder ‘regeltjes’ als grote merken en zo kun je bovendien meer van de merk-identiteit laten zien en meer merkbinding opbouwen. Fora, Facebook en corporate website zijn hiervoor ideaal. Ook vanuit commercieel oogpunt kan dit dus erg interessant zijn. Het kost behoorlijk wat tijd, dat wel
Ook vind ik dat deadlines niet te ver vooruit moeten liggen. Persoonlijk denk ik dat 9 a 12 maanden wel de maximale tijd voor mij zou zijn qua wachttijd bij een pre-order. Hierna ebt de spanning weg en begint mijn gevoel om te slaan van spanning naar frustratie
zouden dit IMHO meer moeten doen. Ze hebben vaak
minder ‘regeltjes’ als grote merken en zo kun je
bovendien meer van de merk-identiteit laten zien
en meer merkbinding opbouwen.
Niet alleen microbrands. Grote merken kunnen er ook wat van als je die luxe promo en behind the scenes filmpjes v breitling, patek philippe etc ziet.
Maar hoe dan ook, als je t doet, doe t goed. T promo filmpjes v itime vond ik om te huilen. Het zien kwam t merk voor mij niet teen goede.